האם כדאי להסב רכב לתדלוק בגז?

הסבה לגז כן/לא

ככל שאנו ממשיכים לחפש חלופות דלק ברות קיימא ובמחיר סביר יותר, בעלי רכב רבים שוקלים להסב את המכוניות שלהם להפעלת גז דלק נוזלי (LPG). גפ"מ הוא דלק בוער נקי שפולט פחות CO2, חלקיקים ותחמוצות חנקן בהשוואה לבנזין או סולר. במאמר זה נבדוק את היתרונות והחסרונות של המרה לגפ"מ והאם זה שווה את ההשקעה.

מבוא

דלק – גז נוזלי, או גפ"מ, הוא סוג של דלק שמקורו בעיבוד גז טבעי וזיקוק נפט. זוהי תערובת של גזי פרופאן ובוטאן ומאוחסנת בצורה נוזלית בטמפרטורת החדר ובלחץ. גפ"מ היא בחירה פופולרית לתדלוק מכוניות ומשאיות במדינות רבות, כולל אוסטרליה, בריטניה ואיטליה, בשל העלות הנמוכה והיתרונות הסביבתיים שלה.

הסבת המכונית שלך לרוץ על גפ"מ כרוכה בהתקנה של מערכת דלק משנית המשתמשת בגז במקום בנזין /דיזל. תהליך ההמרה יכול לעלות ביוקר, אך החיסכון לטווח ארוך בעלויות דלק גז והפחתת הפליטות יכול להפוך אותו לכדאי.

מה זה גפ"מ?

ובעצם , מה זה גז לרכב ? 

גפ"מ הוא סוג של דלק המורכב מגזי פרופאן ובוטאן. זהו דלק בוער נקי שפולט פחות מזהמים מזיקים בהשוואה לבנזין / סולר. גפ"מ מאוחסן בצורה נוזלית בטמפרטורת החדר ובלחץ, מה שהופך אותו לנייד מאוד וקל לשינוע.

דלק גז

איך עובד גפ"מ?

במנוע בנזין / דיזל רגיל מוזרק דלק לצילינדרים של המנוע ונדלק על ידי ניצוץ. במנוע גז, גפ"מ מוזרק לצילינדרים  ומעורבבים באוויר לפני הדלקה על ידי ניצוץ. הבעירה של גפ"מ מייצרת פחות מזהמים וגזי חממה מזיקים בהשוואה לבנזין /סולר.

רכב על גז יתרונות וחסרונות

היתרונות של המרת גז  גפ"מ

חיסכון עלויות

אחת הסיבות העיקריות לכך שבעלי רכב בוחרים להמיר לגפ"מ היא החיסכון הפוטנציאלי בעלויות. גפ"מ בדרך כלל זול יותר מבנזין או סולר ויכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות הדלק לאורך זמן. בנוסף, חלק מהמדינות מציעות תמריצי מס והנחות כדי לעודד שימוש בגפ"מ.

בישראל הסיבה המרכזית לכדאיות היא המס המופחת דרמטית על גפ"מ, יחסית לדלקם האחרים. מחיר ליטר בנזין נכון להיום הוא סביב 6 שקלים לליטר. מחירו ליטר גפ"מ הוא כמחצית מכך, 3 שקלים, ולעתים אפילו פחות .

פליטות נמוכות יותר

גפ"מ פולט פחות מזהמים מזיקים בהשוואה לבנזין או סולר, כולל CO2, חלקיקים ותחמוצות חנקן. זה הופך את הנסיעה על גז אוטומטיבי לבחירה ידידותית יותר לסביבה ויכול לעזור להפחית  טביעת הרגל הפחמנית הכוללת של הרכב שלך.

תוחלת חיים ארוכה יותר של המנוע

גפ"מ הוא דלק בוער נקי יותר בהשוואה לבנזין או דיזל, דברשיכול להוביל לתוחלת חיים ארוכה יותר של המנוע. הצטברות מופחתת של פחמן וחומרים מזיקים אחרים יכולה לסייע במניעת נזק למנוע ולהגביר את היעילות הכוללת של המנוע.

זמינות נרחבת

גפ"מ הוא בחירת דלק פופולרית במדינות רבות וזמין באופן נרחב בתחנות דלק. בנוסף, ערכות וחלקים להנעה בגז  זמינים גם הם בקלות, דבר שהופך אותו קל יותר ובמחיר סביר יותר להסב את הרכב שלך.

טווח נסיעה-

הגדלה משמעותית בטווח הנסיעה האפשרי, עם שני מכלי דלק מקבילים.

חסרונות  המרת גפ"מ

עלויות מראש

הסבת המכונית שלך להנעה בגז יכולה להיות השקעה משמעותית מראש.

תהליך ההמרה יכול לעלות כמה אלפי שקלים , תלוי במותג ודגם הרכב שלך .

שטח תא המטען מופחת

התקנת מערכת ברכבך דורשת הקצאת שטח נוסף למיכל הגפ"מ וציוד נלווה. זה יכול להוביל לצמצום שטח תא המטען, מה שאולי לא יהיה אידיאלי אם אתה נושא חפצים גדולים לעתים קרובות או אם יש לך משפחה להובלה.

אפשרויות תדלוק מוגבלות

בעוד גפ"מ זמין באופן נרחב במדינות רבות, ייתכן שהוא לא נגיש בקלות באזורים מרוחקים יותר. זה יכול להגביל את היכולת שלך לתדלק ויכול להדאיג אם אתה נוסע לעתים קרובות למרחקים ארוכים.

סיכוני בטיחות פוטנציאליים

גפ"מ דליק מאוד ועלול להוות סיכון בטיחותי אם המערכת לא מותקנת ומתוחזקת כהלכה. היו דיווחים על תאונות הקשורות לגפ"מ בעבר, המדגישים את חשיבות  התקנה נכונה ותחזוקה שוטפת.

דברים שיש לקחת בחשבון לפני הסבת הרכב לגז

לפני שתחליט להמיר את הרכבך , יש לקחת בחשבון מספר גורמים:

גיל ומצב הרכב

המרת גפ"מ מומלצת בדרך כלל לרכבים חדשים יותר עם קילומטראז' נמוך, מכיוון שרכבים ישנים עשויים לדרוש תחזוקה ותיקונים נוספים. חשוב גם לוודא שהרכב שלך במצב טוב לפני ההסבה כדי להבטיח שהוא יכול לעמוד בלחץ הנוסף של ריצה על גפ"מ.

 

בעוד שהיה דיון מסוים על הפסקת גפ"מ כמקור דלק, ברור שהוא יישאר חלק מתמהיל האנרגיה שלנו בעתיד הנראה לעין.

זמינות תחנות גפ"מ באזור

2012 Honda Civic Natural Gas at a public natural gas fueling station.

חשוב להתיחס לזמינות  תחנות גפ"מ באזור שלך לפני הסבת הרכב שלך. בעוד גפ"מ הופך זמין יותר, ייתכן שהוא לא נגיש באותה באזורים רחוקים יותר .

עלויות תחזוקה ותיקון

בעוד מערכת גז לרכב  יכולה להוביל לחיסכון בעלויות לטווח ארוך, חשוב לדעת את עלויות התחזוקה והתיקון השוטפות הקשורות ץ
מערכת הדלק הנוספת דורשת טיפולים נוספים – מילוי שמן אחת לכ-5,000-8,000 קילומטרים (במקרה של התקנת מערכת השימון), העלות – כמה עשרות שקלים, החלפת פילטרים מדי 15,000 קילומטרים – כ-300 שקלים, טיפול גדול יותר מדי 30,000-45,000 קילומטרים, כ-500 שקלים.

בהמשך הדרך צפויה המערכת להישחק במקביל למערכות אחרות במכונית ולדרוש תיקונים פה ושם. את הטיפולים אפשר לבצע בכל מוסך שעבר הסמכה לטיפול במערכות גפ"מ.

יצרן מורשה שיכול לכייל את הרכב בחיבור  תוכנת יצרן המערכת למחשב הרכב . .

כיצד להמיר את הרכב שלך לגפ"מ

תהליך הסבת הרכב שלך לגפ"מ כולל התקנת מערכת דלק משנית המשתמשת בגפ"מ במקום בנזין. בתום התהליך הרכב הופך לרכב על גז .

תהליך ההתקנה כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

  •  סוג מערכת הגפ"מ שמתאים לרכב
  • בחר מתקין מורשה  שיש לו ניסיון בהמרות גפ"מ.
  • התקן   קיט קדמי וקיט אחורי – למנוע ושינויים כיול דרך מחשב המערכת
  • בדוק את המערכת ואשר אותה על ידי טכנאי מוסמך.

בתום ההתקנה הרכב נוסע על גז      הוא בעצם דו דלקי  הוא נוסע על דלק ועל גז .

מערכת גז לרכב חוות דעת

הסבת הרכב לגז כך שהדלק של הרכב הוא גז  יכולה להיות השקעה משתלמת למי שמחפש לחסוך כסף בעלויות הדלק

. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את העלויות מראש, סיכוני בטיחות פוטנציאליים ודרישות תחזוקה שוטפות לפני ביצוע המעבר.

על ידי שקלול היתרונות והחסרונות והתחשבות בגורמים הנדונים במאמר זה, אתה יכול לקבל החלטה מושכלת האם המרת גפ"מ מתאימה לך.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניתן לקבל ייעוץ טכני ועזרה טלפונית. לאחר קבלת ההזמנה אנו מתקשרים אליכם ומוודאים את סוג הרכב או המערכת .

רוצים לחסוך על טיפולים לרכב ? אנא מלאו

Your Information
Event Information
Additional Information
דילוג לתוכן