הסבת הרכב לתדלוק בגז

תוכן עניינים

 

איזה תהליך עובר רכב שעובר הסבה לגז ?

 

הסבת רכב לבנזין לגז  יכולה להיות דרך מצוינת לחסוך בעלויות הדלק, אבל יש כמה דברים שאתה צריך לקחת בחשבון לפני שאתה מבצע את המעבר. בפוסט זה בבלוג, נסקור כמה מהשינויים המתרחשים במכונית כאשר היא הופכת מבנזין לגז טבעי. אנו גם נדון ביתרונות ובחסרונות של ביצוע המעבר, כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת אם זו האפשרות הנכונה עבורך או לא. תודה שקראת!

אם אתה שוקל להמיר את המכונית שלך לתדלוק בגז , יש כמה דברים שאתה צריך לדעת. בפוסט, נדון בשינויים המתרחשים במכונית כאשר היא עוברת הסבה לדלק ומה אתה יכול לצפות מתהליך ההמרה. אנו גם נספק כמה טיפים כיצד לשמור על ביצועי המכונית שלך לאחר ההמרה.

תעשיית הרכב עוברת לרכבים חשמליים והיברידיים כבר זמן מה, מכוניות מודרניות הפכו רגישות יותר לדיוק ואחידות אספקת הדלק

אם זאת גם לאחרונה נכנסו דגמי  מערכות  גפ"מ  מתקדמים  שמשתלבים עם מנועי הרכב המתקדמים ביותר .,.

עם תנודות במחירי הגז וחששות לגבי איכות הסביבה, המעבר לגפ"מ נראה הגיוני מתמיד. על ידי החלפת המכונית שלך לגפ"מ תוכל להפוך אותה ליותר ידידותית לסביבה, להוזיל את עלויות הדלק שלה ולהאריך את תוחלת החיים שלה.

מאמר מקיף זה יסביר את כל מה שאתה צריך לדעת על הסבת המכונית שלך ל-LPG ומה

היתרונות .

מה זה גפ"מ ואיך זה עובד במנוע  מכונית

גפ"מ הוא ראשי תיבות נפוץ של גז פחממני מעובה . זהו הדלק הנפוץ ביותר במכוניות ומשאיות מכיוון שקל לאחסן אותו, לשנעו ולהדליק אותו. גפ"מ מורכב מפרופאן ובוטאן וניתן להשתמש בו במנועים עם מצתים או הצתה דחיסה כמו תחנות כוח דיזל. בניגוד לבנזין, גפ"מ אינו מכיל גופרית ואינו מייצר פחמן דו חמצני. חלקי המנוע החשופים לגפ"מ הם כולם נירוסטה בשל מידת הקורוזיביות הנמוכה שלה, המונעת היווצרות חלודה על רכיבים אלו. בנוסף, ניתן לאדות בקלות גפ"מ בעת הצורך על ידי שימוש בממיר הקטליטי שכבר קיים במנוע . . הגפ"מ  משתנה ממצב נוזלי לגז כאשר הוא עובר דרך המאדה (רדיוסר-ווסת) בדרכו למנוע .

האם תדלוק בגפ"מ יכול להזיק למנוע שלי?

גפ"מ הוא סוג של גז שיכול לשמש כדלק בכלי רכב. הוא נשרף בצורה נקייה, מייצר פליטות פחות מזיקות מאשר דלקים אחרים כמו בנזין או סולר. Lpg הוצגה לראשונה לשוק עוד בשנות ה-50 ומאז הפכה לפופולרית יותר בתעשיות הרכב ברחבי העולם

.הערכה מיועדת לעבוד עם מערכת ניהול המנוע הקיימת ואינה דורשת כל שינוי במנוע עצמו . ההתקנה פשוטה וניתן לבצע אותה במוסך מורשה בתהליך של מס' שעות .

מה  הם השלבים הכרוכים בהסבת רכב לגפ"מ  ?

ישנם מספר שלבים הקשורים להמרת המכונית לתדלוק בגז .

אלה כוללים, תהליך טכני  שבו הופך הרכב לדו דלקי ותהליך בירוקרטי הכולל בדיקת ההתקנה במעבדת רכב  (כמו  הטכניון/מעבדת אריאל) שמורשים מטעם משרד התחבורה  .רכב שעובר הסבה וניבדק נירשם ברשיון הרכב ומצויין שהרכב דו דלקי.  

 

מרכיבי מערכות  גז לרכב

מערכת ההסבה לגז  מורכבת   מקיט קדמי וקיט אחורי

לכל מותג מערכת   דגמים שונים של  אותם רכיבים . מערכות העובדות באותה טכנולוגית הדלקה – הצתה  ומעבר לנסיעה בגז .

קיט קידמי

ERU

יחידת ניהול מערכת הגז פועלת בתיאום מלא עם מחשב ניהול המנוע . ליחידת ניהול המערכת תוכנת ניהול מתקדמת . תכנת המערכת מאופיינת בגמישות רבה המאפשרת גישה לפרמטרים רבים כגון MAP  עם גישה לכל נקודה ונקודה, נתוני העשרת תערובת, כיוון רגישות Engine Trimmers, קידום הזרקה לרכבים עם מזרקים הממוקמים רחוק מראש המנוע, אופציה לאסטרטגיית Full Group, מסך דיאגנוסטיקה למערכת ועוד.

חיישן  –  מערכת חשמלית

חיישן לחץ ואקום, חיישן מפה  מיועד לחשב את הוואקום בסעפת היניקה ולשדר את המידע המתקבל ליחידת בקרת הגז האלקטרונית (ECU)

בצורה של אות תדר. מידע זה מאפשר לקבוע את העומס על המנוע במצבי מצערת שונים.

הלחץ מחושב לפי הנוסחה: לחץ מוחלט = לחץ אטמוספרי – לחץ סעפת.

למכוניות בעלות נפח מנוע גדול והספקים עוצמתיים במיוחד קיימים פיתוחים של מאדה רב הספק הפועל בשיטת  (D.S.R – Dual Stage Regulator) המאפשר זמינות כוח מתון  ומתפרץ בכל עת ובכל מזג אויר . במהירויות גבוהות ובתנאי טמפרטורה קיצוניים .

רדיוסר-מאדה – ווסת

תפקיד מאדה  הלחץ הוא להפחית את לחץ הגפ"מ מלחץ של כ 4-5 אטמוספרות במיכל ללחץ העבודה הדרוש. הרדיוסר-ווסת אחראי על אידוי הגז הנוזלי למצב צבירה – אדים .

במאדה יש שסתום חשמלי הסוגר את זרימת הגפ"מ כאשר המנוע אינו עובד או כאשר הרכב מונע באמצעות בנזין.

           יש כמה סוגי ווסתים -לרכבים שדורשים  יותר כוח   2-4-5  או  6-8

   מסילת מזרקים   

                  

לפי מס' הצילינדרים במנוע הרכב .מסילת מזרקים   

  4   —  2+2           6        8

פילטרים         

          פילטר  לחץ גבוה   /  לחץ נמוך

פילטר לחץ  גבוה עוצר זיהום מוצק ופילטר לחץ נמוך אחראי על ניקוי הגז שהתאדה  משברים ושמנים .  כשהפילטרים לא מוחלפים בזמן והמזרקים מזדהמים נוצר אי דיוק במינון והזרקת הגז הנחוצה לרכב.

מיכלולים

הפעלת המנוע על גפ"מ מצריכה ניצוץ בעל עוצמה גבוהה, ולכן כל אי סדרים בתפעול מערכת המתח הגבוה (חוט פגום, פנצ'רים, מצת שחוק) ישפיעו מהר יותר בעבודה על גפ"מ מאשר על בנזין. בנסיעה על גז  מופעיל לחץ רב יותר על מערכת ההצתה .

מתג הפעלה

קיט אחורי

מיכל גפ"מ   בחירתו תלויה במבנה הרכב והעדפות הנהג .

המצוף מבטיח פעולה תקינה של מיכל גפ"מ לרכב, בזכות השימוש בשסתום כיבוי ושסתום בטיחות .

תפקיד המצוף  לתת בטיחות מלאה בשימוש במערכת הגז, גם במצבי חירום.

במולטיוואלוו יש 2 שסתומים חשובים –

שסתום  ה- %  80   ושסתום בטיחות

תפקיד השסתום היא לשמור על שטח פנוי מעל פני השטח של ה- LPG. 

זה מאפשר הגדלה חופשית של נפח הגז הנוזלי עם עליית הטמפרטורה החיצונית. 

כתוצאה מכך, הלחץ במיכל נשאר ברמה המתאימה..

 

פיית תדלוק

פיית התדלוק  מבטיחה את החיבור הנכון של אקדח הגז במהלך התדלוק.

לאקדח התדלוק יש שסתום אל-חזור למניעת דליפת גז ולהתאמת פיית התדלוק חשיבות גדולה .

היא  מתאימה  גם לצינורות נחושת וגם לצינורות טרמופלסטיים . יש דגמים שונים של פיות תדלוק הפיות רנדומליות בטיחותיות ומתאימות למתקני התדלוק השכיחים באזור 

כלי רכב שעברו הסבה הופכים לדו דלקיים – אתה יכול לשנות בין הפעלה על בנזין או גז גפ"מ, אפילו תוך כדי תנועה.

מיכל גז גפ"מ בנוי מפלדה ומותקן בתא המטען. הוא מצויד עם multivalve. יחידה שמורכבת  ממד דלק, שסתום שחרור לחץ, שסתום זרימה עודפת ושסתומי סגירה שונים.

מילוי המיכל מתבצע באמצעות שסתום מילוי הממוקם בדרך כלל בחלקו האחורי של הרכב. גז הגפ"מ האוטומטי -מועבר דרך צינורות 

נחושת מצופים פלסטיק אל חזית המכונית . כאן זה עובר דרך מסנן וממנו למאדה  הגפ"מ.

בשלב זה הוא הופך לגז מוכן לשימוש על ידי המנוע. זרימת הגז למנוע נשלטת על ידי ECU.  יחידת ניהול מערכת הגפ"מ .  יחידה זו פועלת לצד ה-ECU , ובכך תורמת לתהליך התאמת והגדרת המערכת לדגם הרכב . המנטרת כל הזמן את פליטת הפליטה ומתאים את אספקת הגז בהתאם.

 יחידה זו לומדת עצמית ומתאימה באופן אוטומטי לנהגים ולתנאי דרך שונים. מתג בלוח המחוונים מאפשר לך לבחור את האפשרות לפעול על גז או בנזין  .

מבט מקרוב על הסבה לגז: התייחסות לחששות נפוצים

היציאה לתחום של כלי רכב המונעים בגז מגיעה לרוב עם סדרה של שאלות – ובצדק. ככל שתעשיית הרכב מתפתחת במהירות, חיוני להבטיח שההחלטות שאנו מקבלים לגבי הרכבים שלנו הן מושכלות ובטוחות. הנה צלילה עמוקה יותר לתוך כמה מהשאלות הנפוצות בנושא המרת גז:

בטיחות ראשונה: פליטת מזהמים או דליפת גז בתוך הרכב


בניגוד לתפיסות מוטעות מסוימות, נהיגה ברכב המונע בגז היא בטוחה בדיוק כמו שיוט בנסיעת הבנזין או הדיזל הרגילה שלך. אמצעי בטיחות מורכב טמון בלב מערכת הגפ"מ: שסתום אוטומטי. בתרחישים שבהם יש גל לחץ פתאומי, שסתום זה מסיט את הגז באופן מיידי החוצה, ומבטיח שהסביבה הפנימית של הרכב נשארת ללא פשרות. ועם בלון הגז ממוקם בקפידה מחוץ לתא הנוסעים, אין צורך לכבות את הסיגריה הזו – העישון בתוך המכונית מותר לחלוטין.אם במקרה אכן מתרחשת דליפת גז, הגז נפלט מיד החוצה, שם הוא מתפזר במהירות. הוא נועד להבטיח שלא הנהג ולא הנוסעים יעמדו בסיכון כלשהו.

גמישות דלק: מצבי נהיגה כפולים


אפשר לחשוב האם מעבר לגז פירושו להיפרד אחרון מהדלקים המסורתיים. התשובה היא 'לא' מהדהד. כאשר אתה בוחר בהתקנת מערכת גז ברכב , מה שמתרחש בעצם הוא הוספה של מערכת חדשה, לא חיסול הישנה. לכן, אם אי פעם תמצא את מאגר הגז שלך פועל על אדים במהלך נסיעה, אין צורך בפאניקה או בחיפוש מטורף אחר תחנת גפ"מ. לחיצת מתג פשוטה יכולה להחזיר את הרכב למצב הדלק המקורי שלו, ולאפשר לך להמשיך בנסיעה בצורה חלקה.

לפקוח עין על מד הדלק : מתי לתדלק

אף אחד לא אוהב להיתפס לא מוגן, במיוחד כשמדובר בדלק שיגמר. למרבה המזל, עם כלי רכב המונעים בגז, אין שום ניחוש מעורב. מוצב בנוחות על לוח המחוונים, מד גז עוקב בקפידה ומציג את רמות הגז. כשאתם מתקרבים לדלדול, מבט חטוף יציין מתי הגיע הזמן לבצע את העצירה בתחנת תדלוק גפ"מ.

במארז הגדול של אפשרויות הרכב, הסבה לגז מציעה  שילוב ייחודי של ידידותיות לסביבה, חסכון וביצועים. ועם בטיחות ונוחות בחזית, זוהי בחירה שקורצת לרבים נהגים מודעים לסביבה.

 

איך אני יודע אם ניתן להמיר את המכונית שלי לגפ"מ ?

קשה לקבוע אם ניתן להמיר את המכונית שלך מבלי לבצע אבחון יסודי. עם זאת  יש ניסיון רב בארץ. בהתקנות בכל המותגים

הצעד הראשון בהסבת מכונית לגפ"מ הוא למצוא מתקין מוסמך. גודל המכונית שלך, גודל מערכת הגפ"מ וסוג המכונית שברשותך   ומצב התחזוקה שלה כולם ישפיעו על  ההתאמה  וסוג מערכת הגפ"מ הדרושה.

אילו  מכוניות מתאימות להסבת גפ"מ?

כיצד להמיר מנוע בנזין למונע בגפ"מ ?

מנועי בנזין יכולים להפוך למנוע דו דלקי וזה נעשה באמצעות מערכת גפ"מ. ההתקנה של ערכת ההמרה אורכת מס' שעות  עם ממוצע של 6000-9000 ש"ח שהושקעו על עבודה וחלקים. היתרון העיקרי שמגיע עם הסבת המכונית שלך למערכת גפ"מ היא שהיא מאפשרת לך להפעיל את הרכב שלך על גז או על גפ"מ ולקבל את הטוב משני העולמות. אם יש לך מנוע בנזין שהסבת למנוע גפ"מ, אז צריכת הדלק תהיה טובה יותר מאשר אם היית פועל אך ורק על בנזין. בנוסף, הפעלת המכונית שלך על שתי צורות הדלק מפחיתה את הפליטות מכיוון שיש פחות מוצרי פסולת כאשר המכונית פועלת על שני הדלקים בבת אחת .

 

דוגמאות  לרכבים מוסבים לגז :

סובארו פורסטר הוא אופציה מצוינת. ואם תמיר אותו להפעלה על גז נפט נוזלי (LPG), הוא הופך לערך טוב עוד יותר. גפ"מ הוא דלק בוער נקי שהוא פחות יקר מבנזין, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית עבור נהגים שרוצים לחסוך כסף בתדלוק. בנוסף, רכבים שעברו הסבה נוטים להיות בעלי ביצועי מנוע טובים יותר עם פליטות מזהמים פחותות  מאשר מקביליהם המונעים בבנזין. כתוצאה מכך, סובארו פורסטרים שהוסבו מציעים שילוב אטרקטיבי של ערך וידידותי לסביבה.

סיטרואן   C5

במאזדה  מאמינים  ומצהירים  שעדיין יש מקום רב להתפתחות נוספת של מנוע הבעירה הפנימית וכי לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל לתרום באופן משמעותי לשימור הסביבה הגלובלית שלנו

עוד על מערכות גז ב- MAZDA

 

כל היתרונות האלה שנותנים חווית נהיגה נעימה נשמרים גם בהסבה לגז שכמובן מוזילה את עלויות התדלוק .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניתן לקבל ייעוץ טכני ועזרה טלפונית. לאחר קבלת ההזמנה אנו מתקשרים אליכם ומוודאים את סוג הרכב או המערכת .

רוצים לחסוך על טיפולים לרכב ? אנא מלאו

Your Information
Event Information
Additional Information
דילוג לתוכן