שאלות ותשובות

בעמוד שאלות ותשובות אנו ננסה לענות על רוב השאלות בנושא הנעה בגז, במידה וישנם שאלות נוספות ניתן לפנות אלינו דרך הטופס בתחתית העמוד או בטלפון: 03-5443490

לחץ/י על השאלה לקבלת תשובה
 

המערכות המותקנות מתאימות בחלקן,(אלקטרוניקה ומזרקים), לגז טבעי.

מיכל הגפ"מ מותקן בתא המטען של הרכב. קיימים מכלים בגדלים שונים,(90,80,70,60, ו-100 ליטר), המכל תופס בדרך כלל כ-20% מתא המטען של הרכב,(תלוי בסוג הרכב). קיים גם סוג נוסף של מכלים במבנה של גלגל, מכלים אלו מותקנים במקום הגלגל הרזרבי של הרכב. מיכל מתאים לרכבים בעליי גלגל רזרבי הן בתוך הרכב והן מחוצה לו.

כל כלי רכב מונע בבנזין המוכר בארץ ובלבד שיהיה בעל ממיר קטליטי ומערכת הזרקה לדלק.

כן, ובלבד שלאותו חניון יש מערכת אוורור שתבצע סירקולציה (סחרור), של האוויר בחניון (כפי שהחוק דורש בכל חניון מודרני).

כן, באמצעות רשת המוסכים המורשים מבצעת בדיקה ורישוי לכל רכב שהוסב להנעה בגפ"מ.

למרכזי השרות המורשים למערכת הסכמי שרות ותחזוקה עם אקודרייב בתקופת האחריות מרכזי שרות מורשים מחזיקים בחלקי חילוף המתאימים למערכת ובתוכנה המתאימה לכניסה וטיפול במערכת המותקנת . אחזקה נכונה של המערכת מונעת סיבוכים והוצאות מיותרות .

ספר טיפולים ינתן לך במרכזי השרות באזורך

ספציפית נמוכה יותר מאשר בנזין. הגידול בצריכה הוא סביב 20% גפ"מ .
בהתחשב בכך שלגפ"מ יש עלות לליטר הנמוכה ביותר מ- 50% מזו של דלק, וכי צריכת הגפ"מ עולה בכ -20%, ניתן לומר כי תדלוק מכונית בגפ"מ מביא לחיסכון

התשובה לכך  קשורה לאופן שבנויים מנועי הבערה .

מנועי הבעירה מתחלקים לשתי קטגוריות: דיזל ובנזין.  הסיבה לכך היא שהדלק דיזל ובנזין שונים בתגובות  הפיסיקליות

הדיזל מתפוצץ על ידי דחיסה ולא על ידי הצתה, ודלק הבנזין זקוק להצתה .מנועי דיזל בתוכם, בתאי הבעירה (היכן שהפיצוץ מתרחש), אינם מצוידים במצתים (שהם המנגנון שגורם  לניצוצות המפעילים . את הפיצוץ האנרגטי שמועבר  למנוע ).

מנועי בנזין, לעומת זאת, מצוידים במצתים בתאי הבעירה, מערכת ההסבה לגז   נכנסת לפעולה  לאחר ההצתה הראשונית שמדליקה את הבנזין .

מנועי מכוניות ההזרקה הישירה  מתאימים להסבה לגז .

מכונית עם מנוע בהזרקה ישירה נבדלות בכך שמערכת הדלק שלהן מאפשרת להזין  את הדלק ישירות לתא הבערה  זה מביא ליעילות מנוע גבוהה יותר .

כיצד לזהות מכונית בהזרקה ישירה ?

כדי לזהות מכוניות ההזרקה הישירה יצרנים אימצו קיצורים בשמות המנועים .

כל קונסטטרוקטור  מאמץ ראשי תבות מסויימים –   למשל

GDI

TFSI

JTS

DSI

TSI

מערכות הסבה לגז המופצות עומדות בכל התקנים הנדרשים על ידי משרד התחבורה הישראלי :תקן יורו 4 ויורו 5 למניעת זיהום אוויר תקן R-67 לבטיחות ותקן ISO 90001:2000 לאבטחת יצור.

לרכב 4 צילינדרים יום אחד, לרכבים בעלי 6 ו-8 צילינדרים עד יומיים.

מכיוון שטמפרטורות העבודה במנוע המונע בגפ"מ גבוהה מטמפרטורת העבודה בבנזין,יש הממליצים להוסיף לכלי רכב מסוימים משמנת להגנה על שסתומי המנוע. המשמנת מזליפה שמן על השסתומים בצורה אטית וכך מגינה עליהם מפגיעה.     עוד על תפקיד המשמנות

100,000 ק"מ או 24 חודשים מההתקנה לפי הפרמטר הקודם שביניהם.

רכב מוסב נדרש לשגרת  תחזוקה בעיקר החלפת פילטרים וכיול המערכת .

מערכות הגפ"מ  הינן תחת תקן EURO 6 , מערכות אלו נושאות מס' אביזרי בטיחות אשר אמורים להתמודד עם מצבי קיצון בכל הקשור לתאונות, שריפה ולחצים קיצוניים

כמו מנוע הבנזין הדורש טיפול תקופתי, כך גם מערכת הגפם כחלק מהרכב גם היא נדרשת לתחזוקה בסיסית , על מנת לשמור על תקינותה ועל פעולתה האופטימלית לאורך זמן.                                                                   הטיפול התקופתי מורכב מהחלפת פילטר גז לחץ גבוה כל 15000 ק"מ, או אחד לשנה ופילטר לחץ נמוך אחד ל45000 ק"מ.

האם המערכת מזיקה למנוע הרכב?

גפ"מ מאריך את חיי המנוע בכך שמפחית את משקעי הפחמן שגורמים לבלאי מואץ של המנוע ופליטת מזהמים נמוכה יותר משל בנזין.

סוג   שרות

עלות

הערות

טיפול קטן (פילטר לחץ גבוה)

170 כולל מע"מ

אחד ל15000 ק"מ

טיפול גדול (פילטר לחץ נמוך+גבוה)

430 כולל מע"מ

אחד ל45000 ק"מ

שמן למערכת שימון JLM  (ליטר)

150 כולל מע"מ

נדרש להוסיף שמן כל כ-5000 ק"מ


  • רכב שפועל היטב על בנזין ונשמר במצב כללי טוב יפעל היטב על גז.
    בפרט, מערכת ההצתה (סלילים, חוטי מצת, מצתים), מסנן האוויר, בדיקה למבדה, הזרז והשסתומים חייבים להיות במצב טוב.

רכבים שיש בהם מנועי בערה  ומיועדים לבנזין  הסיבה לכך היא הטכנולוגיה של המערכת אם בגפ"מ  או גז טבעי  ( בין אם הם מתאן או גפ"מ ) .  המערכת זקוקה לתהליך ההצתה .

  מנוע הבערה  עבור בנזין

 עוד על האם ניתן להסב כל  מכונית לגז ?

מערכות הסבה לגז המופצות עומדות בכל התקנים הנדרשים על ידי משרד התחבורה הישראלי :תקן יורו 4 ויורו 5 למניעת זיהום אוויר תקן R-67 לבטיחות ותקן ISO 90001:2000 לאבטחת יצור.

לרכב 4 צילינדרים יום אחד, לרכבים בעלי 6 ו-8 צילינדרים עד יומיים.

מכיוון שטמפרטורות העבודה במנוע המונע בגפ"מ גבוהה מטמפרטורת העבודה בבנזין,יש להוסיף לכלי רכב מסוימים משמנת להגנה על שסתומי המנוע. המשמנת מזליפה שמן על השסתומים בצורה אטית וכך מגינה עליהם מפגיעה.

100,000 ק"מ או 24 חודשים מההתקנה לפי הפרמטר הקודם שביניהם.

רכב מוסב לגז נדרש לשגרת תחזוקה שעקרה החלפת 2 סוגי מסננים ללחץ גבוה ולחץ נמוך .

מערכות הגפ"מ  הינן תחת תקן EURO 6 , מערכות אלו נושאות מס' אביזרי בטיחות אשר אמורים להתמודד עם מצבי קיצון בכל הקשור לתאונות, שריפה ולחצים קיצוניים

כמו מנוע הבנזין הדורש טיפול תקופתי, כך גם מערכת הגפ"מ נדרשת לטיפולים שוטפים, על מנת לשמור על תקינותה ועל פעולתה האופטימלית לאורך זמן. הטיפול התקופתי מורכב

מהחלפת פילטר גז לחץ גבוה כל 15000 ק"מ, או אחד לשנה ופילטר לחץ נמוך אחד ל45000 ק"מ.

האם המערכת מזיקה למנוע הרכב?

גפ"מ מאריך את חיי המנוע בכך שמפחית את משקעי הפחמן שגורמים לבלאי מואץ של המנוע ופליטת מזהמים נמוכה יותר משל בנזין.

 

סוג   שרות

עלות

הערות

טיפול קטן (פילטר לחץ גבוה)

170 כולל מע"מ

אחד ל15000 ק"מ

טיפול גדול (פילטר לחץ נמוך+גבוה)

430 כולל מע"מ

אחד ל45000 ק"מ

שמן למערכת שימון JLM  (ליטר)

150 כולל מע"מ

נדרש להוסיף שמן כל כ-5000 ק"מ


  • רכב שפועל היטב על בנזין ונשמר במצב כללי טוב יפעל היטב על גז.
    בפרט, מערכת ההצתה (סלילים, חוטי מצת, מצתים), מסנן האוויר, בדיקה למבדה, הזרז והשסתומים חייבים להיות במצב טוב. עוד על הבנת מכונית גפ"מ והסבה לגז     

רכבים שיש בהם מנועי בערה  ומיועדים לבנזין  הסיבה לכך היא הטכנולוגיה של המערכת אם בגפ"מ  או גז טבעי (בין אם הם מתאן או גפ"מ ) .  המערכת זקוקה לתהליך ההצתה  – מנוע הבערה  עבור בנזין .

התשובה לכך  קשורה לאופן שבנויים מנועי הבערה .

מנועי הבעירה מתחלקים לשתי קטגוריות: דיזל ובנזין.  הסיבה לכך היא שהדלק דיזל ובנזין שונים בתגובות  הפיסיקליות .

הדיזל מתפוצץ על ידי דחיסה ולא על ידי הצתה, ודלק הבנזין זקוק להצתה .מנועי דיזל בתוכם, בתאי הבעירה (היכן שהפיצוץ מתרחש), אינם מצוידים במצתים (שהם המנגנון שגורם  לניצוצות המפעילים את הפיצוץ האנרגטי שמועבר  למנוע ).

מנועי בנזין, לעומת זאת, מצוידים במצתים בתאי הבעירה, מערכת ההסבה לגז   נכנסת לפעולה  לאחר ההצתה הראשונית שמדליקה את הבנזין .