הסבה לגז של מאזדה 6
תוכן עניינים
האם גפ"מ משפיע על חיי המנוע או המכונית?
נסיעה בגז גפ"מ מורידה באחוז קטן את ביצועי הרכב, אבל לא מספיק כדי להבחין בהבדל בתנאי נהיגה רגילים. אתה יכול לדעת על כך אם אתה נוהג במהירות, תחת עומס כבד או דורש ביצועים גבוהים. מעט מאוד אנשים צריכים לנהוג בתנאים אלה, כך שאפילו לא ישימו לב לחיתוך הביצועים. בדרך כלל, אנשים הממירים מבנזין לגפ"מ הם כאלה עם כלי רכב עם מנועים גדולים יותר, ויותר מכך כדי לעזור לעקום את עלות הדלק. מנוע גדול יותר יהיה אפילו פחות מורגש עם סוף הביצועים מכיוון שהם כבר בחוץ מבצעים מנועים קטנים יותר.
הבערה של גפ"מ היא בטמפ' נמוכה יותר ולכן המנוע אינו מייצר כל כך הרבה חום או לחץ לצילינדר. בגלל שהוא בוער קריר יותר יש לו פחות "כוח" לכל טעינת בעירה. בגלל זה התגובה של הרכב (הרגל על הדוושה) כנראה תלחץ יותר למטה, מנסה להוציא יותר "אמף" מהדלק, אבל בכך תשתמש יותר דלק. המפתח הוא סבלנות ולאפשר להאצה להתרחש באופן טבעי מבלי להגזים יתר על המידה ברכב. אם לא תעשה זאת, המשמעות של התוצאה תהיה יותר עצירות לתדלוק, בסביבות חמישה עשר אחוז יותר עצירות לדלק.
היתרון הגדול ביותר להסבה לגפ"מ, גם אם אתה צריך לרכוש 15% יותר, הוא שבדרך כלל זה היה בערך חצי מהעלות של בנזין, ויותר מחצי מזה של דיזל.
הבעיה עם גפ"מ במנוע היא שהטמפרטורה שבו הגפ"מ הופך לאדי גז היא הטמפרטורה האטמוספרית הרגילה. בגלל זה, בגלל שהמנוע מספק סביבה חמה יותר, כאשר גפ"מ הופך לאדי גז, הוא מתאדה מהר יותר, ובשל כך, למרות תהליך הצריבה הקריר יותר, כאשר האידוי מתרחש, החום קופץ למעלה לראש הצילנדר .
מנוע גפ"מ יתחמם מהר יותר בגלל טמפרטורת ראש הצילינדר, גם עם מנוע קר. למנועי בנזין לוקח זמן להתחמם, אז זה דבר טוב למנועים. גפ"מ הוא בעל אוקטן גבוה ועובר נקי יותר במנוע. לא תחווה מקרטעים או דפיקות בשימוש בדלק הזה, מכיוון שהוא בוער נקי. למרבה האירוניה, אף על פי שאידוי מהיר גורם לחום מוגזם על ראש הצילינדר, הוא גורם לעיבוי מוגזם ולציפוי על הרגולטור. זו סיבה נוספת לא להעביר את הרכב בהאצה מהירה, הגורמת לתנאים הללו.
מהו גז גפ"מ וכיצד הוא פועל במכוניות?
מה זה גפ"מ לרכב ?
גפ"מ מייצג גז נפט נוזלי, שהוא סוג של גז טבעי דחוס (CNG) המאוחסן בלחץ גבוה בטמפרטורה קרירה. כדי לגרום לגז הזה לעבוד במנוע של מכונית, מערכת גפ"מ מבצעת את המשימה המורכבת של הפיכת הנוזל לדלק גזי ולאחר מכן דוחסת אותו. החיסרון בשימוש בגפ"מ במכוניות הוא שאתה צריך לשלם יותר ממה שהיית משלם אם היית משתמש בבנזין. הסיבה לעלות המוגדלת היא מכיוון שרוב המכוניות אינן תואמות לגפ"מ מהמפעל ולכן דורשות שינויים נוספים ברכישה חדשה. מהם היתרונות של בחירה בגפ"מ על פני בנזין? ישנם יתרונות רבים לבחירה בגפ"מ על פני בנזין, לרבות רמות פליטה נמוכות יותר וכן צריכת דלק טובה יותר ותפוקת חום מופחתת בעת ההפעלה. בנוסף, גפ"מ אינו משאיר מאחור משקעים או שאריות במנוע שלך כמו בנזין ועולה כ-$1 לגלון. אז עכשיו כשאתה יודע כמה הגדרות כלליות לגבי מהו בעצם גז גפ"מ וכיצד הוא עובד במכוניות, בואו נדון באילו דגמי מאזדה 6 מתאימים לנהיגה על גז גפ"מ.
המילה גפ"מ מייצגת גז נפט נוזלי, שהוא דלק המורכב בעיקר מפרופאן ובוטאן. זה בדרך כלל מעורבב עם גז טבעי כדי להפיק יותר אנרגיה מאשר אם הוא היה בשימוש לבד. דלק מסוג זה הוא בעל ערך חימום גבוה יותר מבנזין והוא קל יותר לשינוע בשל מצבו הנוזלי. ניתן להשתמש בגפ"מ בכל רכב מנועי שאינו מצויד במנוע דיזל כמקור דלק חלופי. המקום הנפוץ ביותר שמייצרים ומופקים גפ"מ לכלי רכב הוא על ידי מילוי במשאבות אוטומטיות בשירות עצמי בתחנות שירות כמו זו: ההיסטוריה של מאזדה 6 המכונית הראשונה עם ההנעה הקדמית של מאזדה הוצגה ב-1968, הפמיליה. לאחר מכן החלה החברה למכור את ה-FF3 (איסוזו ג'מיני עם תג מחודש) ב-1970, שהייתה המכונית בעלת ההנעה הקדמית הראשונה של יפן עם ארבעה צילינדרים. ב-1973 הציגה מאזדה את הפמיליה קופה, שהפכה למכונית הנוסעים הראשונה שלהם שנבנתה כולה ברישיון מיצרן אחר. בשנת 1976, הפמיליה הפכה לזמינה עם מנוע מקורר מים בנפח 1,269 סמ"ק במקום מקורר אוויר לביצועים טובים יותר; בשנת 1977 זה הוחלף במנוע מקורר אוויר בנפח 1,290 סמ"ק. עבור 1979 מאזדה יצרו עיצוב משלהם עבור הפמיליה; לאחר בדיקות מקיפות הם כינו אותו בסופו של דבר "הקודאן".
עד כמה חסכונית מאזדה 6 בנסיעה על גז גפ"מ בהשוואה לבנזין או דיזל?
התשובה לשאלה זו היא שזה לא כמעט חסכוני כמו דלקים רגילים. כדי להשיג את צריכת הדלק הטובה ביותר ממאזדה 6, עליך להשתמש ב-LPG. הבה נשווה את המאזדה 6 עם דגם בדלק כדי להמחיש את הנקודה שלנו. לגרסת הגפ"מ הבסיסית של מאזדה 6 צריכת דלק ממוצעת של 8.7 ק"מ לליטר או 8.7 ליטר ל-100 ק"מ. עם זאת, הדגם המונע בבנזין עומד על ממוצעים של 10.7 ק"מ לליטר או 10.7 ליטר ל-100 ק"מ והוא האופציה החסכונית יותר בכל ימות השנה (לא בחורף). במילים אחרות, בעוד שיש כמה יתרונות לנהיגה על גפ"מ, היא לא יעילה במיוחד מבחינת חיסכון בדלק בהשוואה למנועי בנזין או דיזל כשהם מופעלים ברמות היעילות הטובות ביותר שלהם.
איזה דגם מאזדה מתאים לנהיגה על גז גפ"מ?
. כל מאזדה ניתנת להסבה להפעלה על גז גפ"מ. עם זאת, דגמים מסוימים מתאימים יותר למשימה מאחרים. לדוגמה, מאזדה 2 היא בחירה פופולרית להמרה מכיוון שהיא קטנה יחסית וקלת משקל. זה מקל על תהליך התקנת הרכיבים הדרושים, וגם אומר שהמכונית לא תצרוך כל כך הרבה דלק.
מאזדה 3 היא בחירה פופולרית נוספת, שכן היא קצת יותר גדולה מהמאזדה 2 אך עדיין קלת משקל יחסית. יש לו גם צריכת דלק טובה, כך שלא תראה ירידה משמעותית בביצועים לאחר ההמרה.
מאזדה 6 היא בחירה מצוינת למי שרוצה קצת יותר כוח וגודל. זה קצת יותר כבד מהמזדה 3, אבל זו לא אמורה להיות בעיה אם אתה מנוסה בהמרות גפ"מ.
מאזדה CX-3 ו-CX-5 שניהם רכבי שטח, כך שהם קצת יותר קשים להסבה. עם זאת, זה אפשרי, ואם אתה עומד באתגר אז תתוגמל במכונית שהיא גם חזקה וגם חסכונית בדלק.
לבסוף, מאזדה MX-5 היא בחירה פופולרית להמרת גפ"מ מכיוון שהוא קל משקל ובעל צריכת דלק טובה. זו גם מכונית מהנה לנהיגה, כך שלא צריך לוותר על שום ביצועים לאחר ההמרה.
מנועי מאזדה תוכננו לפעול על בנזין נטול עופרת מהיום הראשון. אין יתרונות אמתיים מבחינת חיסכון או ביצועים להפעלת מנוע מאזדה שלך על גז גפ"מ. ייתכן אפילו שתראה ירידה בביצועים לאחר ההמרה.
התקנת הגז במנועים ובדגמים נבחרים של מאזדה דורשת ידע מתאים של המתקין על בקרת הזרקת דלק במכוניות אלו.
למאזדה יש דרישות "מיוחדות", וזו הסיבה שמתקינים רבים נמנעים מהתקנה .
. בחלק מהמנועים של מאזדה, היצרן שילב הזרקה רציפה עם הזרקה רציפה למחצה (רזה), הידועה בכינויה "מזדה רזה". על מנת שהרכב יפעל ללא בעיות לאחר התקנת מערכת הגז, בקר הגז המותקן ברכב צריך להיות מותאם לרכב מאזדה ובעל פונקציית "מאזדה הישענות". מה עושה התכונה הזו? בקר הדלק מספק דלק ברצף בעת התנעת הרכב, עם זאת, במהלך האצה, ההזרקה הופכת לחצי רצף, מה שמקצר את זמני הזרקת הבנזין וחוזר אחורה לאחר חריגה מערך סיבובי המנוע המתאים להזרקה רציפה.
אם כן במאזדה בנהיגה על גז הבעיה היא לא התקנת הזרקת גז רציפה עצמה, אלא המעבר מרצף לחצי רצף שמתבטא בחבטה עדינה או חזקה של המנוע (תלוי ברכב). .
נהגים המצוידים בפונקציות "דלדול מאזדה", כגון Compact by Radom מבית Auto-Gaz Centrum, מבטיחים נסיעה חלקה לאחר כיול נכון. פונקציה שתוכננה במיוחד עבור מנועי מאזדה מבטיחה ש"חתכים" לא נעימים יבוטלו על ידי זיהוי אוטומטי של אותם מעברים שמפחיתים את זמני ההזרקה. הודות למחקר רב על המנועים ה"תובעניים" של מכוניות מאזדה,
המתקין גם צריך לדעת להתאים את המסילת ההזרקה הנכונה . המזרקים צריכים להיות מהירים, הם צריכים להיות בעלי המסלול הקצר ביותר האפשרי מפס הסעפת והחרירים שנבחרו היטב. השלמה מתאימה של המזרקים תשפר את פעולת מתקן הגז כולו.
לסיכום רוב דגמי מאזדה מתאימים להסבה לגז . בקרי גז עם פונקציה מתוכננת למכוניות אלו מבטיחים נהיגה ללא תקלות. בעתיד, יהיו בשוק עוד יותר יחידות בקרה שיצליחו להתמודד עם מערכת הזרקת הדלק שפיתחה מאזדה, וההסבה לגז תהיה קלה יותר ונטולת טרחה.
מהם היתרונות של שימוש בגז גפ"מ במכונית מאזדה 6?
ישנם מספר יתרונות להפעלת מאזדה 6 תואמת גפ"מ. היתרון הראשון, ואולי הברור ביותר הוא שניתן לחסוך יותר כסף בעלויות הדלק. החיסכון לא נובע רק מהעלות הנמוכה יותר של הדלק הנרכש עבור המכונית שלך אלא גם מהחיסכון הנוסף בדלק המשמש במהלך הבעירה שכן אין צורך להשתמש בבנזין נטול עופרת מובחר. בנוסף, זה אומר שיש פחות סיכוי שהמנוע שלך יסבול מבלאי או נזק כי הוא לא צריך לעבוד כל כך קשה. במקרים מסוימים, מנועי גפ"מ נוטים לפעול קריר יותר מאשר מקבילי הבנזין שלהם, מה שחוסך בלאי גם בחלקים אחרים של המכונית שלך. עם מכוניות תואמות גפ"מ, קיים סיכון מופחת להתקלות ברכב מכיוון שהמנוע אינו צריך להסתמך על אוויר מחומצן לבעירה, מה שעלול לגרום לבעיות אם הוא יזדהם עם זיהומים כמו מים או לכלוך. יתרון עצום נוסף של הפעלת מאזדה 6 תואמת גפ"מ במקום בנזין בלבד הוא שתוכלו למנוע בעיות פליטות פוטנציאליות שעלולות לבוא עם שימוש בדלק ודיזל בדגמים ישנים יותר, מכיוון שהם נוטים לזהם יותר כאשר בהשוואה לשריפת דלק גפ"מ נקי יותר. יתרון נוסף הוא שהבטיחות הופכת לקלה יותר מכיוון שאין אדים שנפלטים מהמנוע מה שמגביר את הראות שלך מולך מה שהופך את הנהיגה לבטוחה יותר עבור עצמך ועבור כל מי שסביבך מכיוון שזה מפחית פקקים על ידי ביטול חסימות כבישים הנגרמות מאדים. כל זה מוביל חזרה לנקודה הראשונה .
איזה סוג דלק לדעתך הכי מתאים למאזדה 6 – בנזין, דיזל או גז גפ"מ?
ישנם סוגים רבים ושונים של דלקים, כולל בנזין (בנזין), דיזל וגפ"מ. לכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו. אז מה הכי טוב? ובכן, זה לגמרי תלוי בך. המנוע שלך יוכל לעבד כל דלק כל עוד הוא תואם לרכב שלך. בנזין: בנזין מציע ביצועים גבוהים יותר ויעילות דלק עם טמפרטורת שריפה נמוכה יותר. הוא גם מספק משיכה חלקה יותר בתאוצה ומשאיר פחות משקעי פחמן במנוע. דיזל: לדיזל ביצועים גבוהים יותר מבנזין הודות ליחס הדחיסה הגבוה ותכונות הבעירה שלו המאפשרים לו לשמור על טמפרטורת בעירה גבוהה יותר לפרקי זמן ארוכים יותר מבלי להתמוסס או להתפוצץ. גפ"מ: גפ"מ נקי יותר מבנזין וגם מבנזין; עם זאת, הוא אינו מציע אף אחד מאותם יתרונות ביצועים כמו דיזל או בנזין. זה גם לא משאיר משקעי פחמן במנוע כמו בנזין, מה שאומר שאתה לא צריך לדאוג לגבי מידת הניקיון של המנוע שלך עם הזמן, כי גפ"מ לא יאסוף כל פסולת מהבעירה וימשיך לפעול בצורה נקייה.
מאזדה הם מהפופולריים ביותר בשוק, ולא בכדי. הם מציעים תמורה נהדרת לכסף, הם אמינים, וגם נראים טוב. אבל מה לגבי הסבת מאזדה להפעלת גז גפ"מ? האם זה אפשרי, ואם כן, האם כדאי לעשות זאת?
יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים להמיר את המאזדה שלך לגפ"מ. הראשון הוא העלות. אמנם ההשקעה הראשונית עשויה להיות גבוהה יותר מרכישת מכונית דלק בלבד, אך לאורך זמן תחסכו כסף בעלויות הדלק.
הדבר השני שיש לקחת בחשבון הוא האם המאזדה שלך כבר מוגדרת להמרת גפ"מ. דגמים מסוימים מגיעים עם הרכיבים הדרושים כבר מותקנים, בעוד שאחרים ידרשו מעט שינוי.
אם אתה שוקל להמיר את המאזדה שלך ל-LPG, אז יש כמה דברים שכדאי לזכור. אבל בסך הכל, זוהי דרך מצוינת לחסוך כסף בעלויות הדלק, וניתן לעשות זאת בקלות יחסית. אז למה לא לנסות?