שימוש במשמנת במנוע על גז

הוספת משמנת לרכב מונע בגז -האם זה  מונע פגיעה במנוע ? מתי זה נדרש ולמה?

התפעול בגז, זהה לתפעול בבנזין נטול עופרת , אם זאת מה יכול לפגוע במנוע?

הבעירה בבנזין היא 220 מעלות והבעירה בגז היא 550 מעלות דהיינו פי 2.5 יותר מבנזין . במידה והמערכת לא מכוילת כמו שצריך והתערובת היא ענייה נכנס לצילינדר יותר אויר ופחות גז ואז מגיעים גם לטמפרטורות גבוהות יותר:   700 ויותר .

הגז המוזרק לתא הבערה הוא לא כמו של רכבים המונעים בבנזין ולא מציע את אותה הגנה של התוספים המוכנסים לבנזין . זה בא לביטוי בעיקר בעומסים גבוהים בשסתומים ובתושבת השסתומים .

גפ"מ חסר את תכונות הסיכה של בנזין ולכן שסתומים ומושבי שסתומים נשחקים מהר יותר.

 יש כיום תוספים  יעילים מאוד, והם מכילים עופרת וחומרים רב תפקודיים לשימוש בכלי רכב מונעי גפ"מ, לרבות הגנה על השסתומים ומושבי השסתומים מפני סכנות אלו. 

השילוב של המרכיבים הפעילים של התוספים שפותחו במיוחד עבור מנועי גפ"מ, לא רק משמן את השסתומים ומושבי השסתומים אלא גם מנקה את המזרקים כמו גם את מערכת הדלק ומסיר משקעים וכל זיהומים שעלולים להימצא.

בהתקנות מסוימות אך לא בכולן מומלץ להוסיף משמנת למערכת .

שמן שסתומים למשמנת עם הברגה-עבור רכב מונע בגפ"מ
שמן שסתומים – הברגה

מנועים וערכת שימון

הצורך בשימון שסתומים במנועים העובדים על גז הוא חיוני בעיקר במנועים שבהם מערכת השסתומים לא הותאמה לעבודה עם בנזין נטול עופרת(כמו במזדה  ופורד פוקוס).

גם במנועי בנזין ישנים שנסעו על בנזין עם עופרת, חלק מתפקיד העופרת היה לשמן ולסכך את השסתומים ומובילי השסתומים. עם המעבר לבנזין נטול עופרת (איכות הסביבה) היה צורך לשנות את המבנה  של שסתומים .

במנועים (ישנים) מסוימים לא היה שינוי זה ולכן  גם בהסבת רכבים אלה מוסיפים תמיד משמנת  .

הגז מאוחסן במצב נוזלי במיכל האכסון ("בלון") תחת לחץ רב. הגז "מוזרק" לסעפת היניקה, בה שורר לחץ נמוך מאטמוספרי (ואקום חלקי). ברגע שהנוזל מגיע לסעפת היניקה הוא משנה את מצב הצבירה לגז באופן מיידי. ולכן התערובת שמגיעה לחללי השריפה היא תערובת יבשה (אין בה נוזלים כלשהם) של אויר + גז. מסיבה זו לא ניתן להוסיף לגז תוספי סיכה נוזליים/מוצקים כגון עופרת או אשלגן.

שלא כמו תוספים אחרים טווח האפליקציות של ערכת שימון תוכנן להתאים לדרישת הנעה בגז ברכבים .

גז הגפ"מ המוזרק לתוך תא הבערה בשונה מבנזין שמופעל על אותו מנוע ,  לא  מציע את אותה הגנה שנותנים התוספים שמוכנסים לבנזין.  בעומסים גבוהים בשסתומים ובתושבת השסתומים ש"נפגשים" עם ערכת השימון . ערכת השימון נותנת מענה . המיוחדות של ערכת השימון הינה בעיצוב הקומפקטי שמאפשר התקנה מהירה גם בתנאים של מקום מוגבל תחת מכסה המנוע .ובאיכות החומרים  .

 

לגבי הצורך התוספת משמנת התשובה איננה בק"מ השנתי שאתה עושה אלה כמה ק"מ אתה עומד להחזיק את הרכב והאם הוא רגיש לגז .

לכן –

מתקינים  רבים סוברים שהצורך במשמנת לא תלוי בקמ"ש  אלה במבנה המנוע . מנוע עדין עלול להנזק מטמפ. גבוהה של גז ביחס לבנזין לו הוא תוכנן . 

ניתן לקבל ייעוץ טכני ועזרה טלפונית. לאחר קבלת ההזמנה אנו מתקשרים אליכם ומוודאים את סוג הרכב או המערכת .

רוצים לחסוך על טיפולים לרכב ? אנא מלאו

Your Information
Event Information
Additional Information
דילוג לתוכן