למה צריך לערוך בדיקת דליפות גז?
דליפה היא נתיב או חור פיזי, בדרך כלל בעל ממדים לא סדירים.
היא עשויה להיות הקצה האחורי של שבר ריתוך, סדק ,כתם של לכלוך על אטם או חריץ מיקרו בין האביזרים.
לכל מערכת לחץ יש דליפות מכיוון שקיימים "פגמים" בכל חיבור מפרק, תפר או ריתוך.
"פגמים" אלה עשויים להיות קטנים מדי לזיהוי אפילו עם מיטב מכשירי איתור הדליפות. אבל בהינתן זמן, רטט, טמפרטורה ולחץ סביבתי, ה"פגמים" הללו הופכים לדליפות גדולות יותר וניתנות לזיהוי.
שים לב , כשיש דליפה לא בהכרח תראה קריאה שרירותית על המד. גז בורח בזמנים שונים ובמקצבים שונים. רוב הזמן לא ניתן לאתר דליפות מסוימות בזמן הבדיקה. דליפות עלולות להיסתם ואז להיפתח מחדש בתנאים שונים .
מערכת אטומה שפועלת 20 שנה ללא צורך בטעינה מכונה
"מערכת הדוקה". לציוד עדיין יש דליפות, אבל אין מספיק דליפה כדי לקרוא על מד או
להשפיע על ביצועי הקירור. אף מכונה בלחץ אינה מושלמת.
למעשה הכל דולף כל המערכות האטומות דולפות.
הדליפה יכולה להיות ב-1 ק"ג. לשנייה או לאט כמו 1-oz. כל מיליון שנים.
סוגי דליפות
- דליפות עומדות (SL) הן דליפות שניתן לזהות כשהיחידה נמצאת במנוחה (כבוי) והשוות לחלוטין. זה יכלול סלילי אידוי מקפיא ומתחמם על ידי הפשרה. דליפות מהסוג SL, למרבה המזל, הן הנפוצות מכולן.
- דליפות תלויות לחץ (PDL) הן דליפות שניתן לזהות רק לפי לחץ בנוי. לדוגמא חנקן משמש ללחץ על צדדים נמוכים ל-150 psiמ ודפנות גבוהות עד 450 psi. עורכים בדיקת PDL אם לא מתגלים דליפות לפי מבחן SL.
- דליפות תלויות טמפרטורה (TDL) הן דליפות הקשורות לחום של הַרחָבָה. TDL מתרחש בדרך כלל מחסימה גבוהה של אוויר סביבה, מעבה או בזמן הפשרה.
- דליפות תלויות רטט (VDL) מתרחשות רק במהלך פעולת היחידה. העומס מכני של תנועה, סיבוב, זרימת נוזל קירור או הפעלת שסתום כולם קשורים ל-VDL.
- דליפות תלויות שילוב (CDL) הם פגמים הדורשים שני או יותר תנאים על מנת לגרום לדליפה. למשל, טמפרטורה, רטט ולחץ גורמים לסעפת הפריקה על חצי הרמטי מדחס להתרחבות ולחילחל גז.
- מיקרו-דליפות מצטברות (CML) הן כל הדליפות הבודדות שגם כן קשה לזהות עם כלים סטנדרטיים. ההפסד הכולל במשך שנים רבות של הפעולה מפחיתה מעט את טעינת הגז הראשונית. בפועל זה מתרחש במערכת בעל אביזרים רבים, ריתוכים, תפרים או עוגני אטם; גדולים יותר .
-כיצד לאתר את מקור הדליפה ומה לעשות אתה לאחר שנמצאה?
כולנו מצוידים באופן אינטואיטיבי בכלים בסיסיים לאיתור נזילות. עם החושים . שמיעה יכולת להריח או עם חוש המישוש אפשר אפילו להרגיש שאריות שמן שמקיפות אתרי דליפות רבות . אם זאת אישור הדליפה הטוב ביותר מגיע ממראה עיניים. אימות דליפה על ידי צפייה בבועות או קצף . מומלץ גם לעשות מעכב על הדליפה . התמיסה נשארת על המחברים ולעיתים הדליפה מתבצעת בתנאי טמפ. או לחץ שונים בהתאם לחומר וסוג הדליפה .
האזורים הבאים הם אזורים רגישים לדליפה ומתאימים לשימוש בתמיסה -ספריי :
- כל ברגי המדחס וקצוות האטמים
- חיבור קו יניקה במדחס
- חיבור קו יניקה במאייד
- חיבור קו פריקה במדחס
- חיבור קו פריקה בקבל
- מבטלי רעידות
- כל מפרק או אביזר על צינורות לא נתמכים
- שסתומי הרחבה וסולנואיד
- חיבורי צינור כובע
- זכוכית ראייה
זה משלים את VDL T
הבנת ספריי איתור דליפות
תרסיסים לאיתור נזילות הם פתרונות שנוסחו במיוחד המיועדים לזהות נזילות במערכות שונות, כולל כאלו שנמצאות במכוניות. תרסיסים אלה משתמשים בחומרים פעילים המגיבים במגע עם אוויר או גז שנמלט מדליפה, מה שמקל על איתור האזורים הבעייתיים. באמצעות ספריי איתור נזילות, תוכלו לאתר נזילות במהירות ובדייקנות ולחסוך לכם זמן וכסף בתיקונים אפשריים.
היתרונות של ספריי איתור נזילות למכוניות
ספריי איתור נזילות מציע יתרונות רבים עבור בעלי רכב ומכונאים כאחד. ראשית, הוא מספק דרך פשוטה וחסכונית לזהות נזילות במערכות רכב כגון קווי דלק, צינורות ומערכות מיזוג אוויר. על ידי זיהוי מוקדם של נזילות, תוכל למנוע נזק נוסף ולהימנע מתיקונים יקרים בהמשך הדרך. בנוסף, תרסיסים לאיתור נזילות הם ידידותיים למשתמש ואינם דורשים ציוד מיוחד, מה שהופך אותם לנגישים הן לאנשי מקצוע והן לחובבי מכוניות עשה זאת בעצמך.
אזורי יישום לתרסיס איתור נזילות במכוניות
ניתן ליישם תרסיסים לזיהוי נזילות על רכיבי רכב שונים כדי לזהות נזילות ביעילות. חלק מתחומי היישום הנפוצים כוללים קווי דלק, מערכות נוזל קירור, מערכות הגה כוח ומערכות מיזוג אוויר. על ידי ריסוס יסודי של אזורים אלה והתבוננות בסימנים של בעבוע או שינוי צבע, אתה יכול לזהות בקלות אפילו את הדליפות הקטנות ביותר.
כיצד להשתמש בספריי איתור נזילות עבור מכוניות
שימוש בספריי איתור נזילות הוא תהליך פשוט. התחל בכך שמכוניתך נמצאת באזור מאוורר היטב. לאחר מכן, אתר את האזור שאתה חושד שיש בו נזילה ונקה אותו ביסודיות. לנער את פחית התרסיס במרץ ולמרוח את התרסיס בנדיבות על האזור. שימו לב לסימנים של בועות או שינוי צבע, המעידים על דליפה. אם מזוהה דליפה, נקוט באמצעים מתאימים כדי לטפל בבעיה באופן מיידי.
דוגמאות ועדויות מהחיים האמיתיים
כדי להציג את האפקטיביות של ספריי איתור דליפות למכוניות, הבה נחקור כמה דוגמאות מהחיים האמיתיים. בעלי מכוניות ומכונאים רבים השתמשו בהצלחה בתרסיס הזה כדי לזהות ולתקן נזילות באופן מיידי. לדוגמה, ג'ון, חובב רכב נלהב, זיהה דליפת דלק קטנה באמצעות התרסיס והצליח לפתור את הבעיה לפני שהיא גרמה לנזק משמעותי. עדויות כמו אלו מדגישות את הערך של ספריי איתור נזילות בעולם אחזקת הרכב.
מסקנה
לסיכום, ספריי איתור נזילות לרכב הוא game-changer בתחום תחזוקת הרכב.
אלה גורמי המפתח שעליהם לקחת בחשבון בעת בחירת תרסיס לזיהוי דליפות.
גורמים שיש לקחת בחשבון | תיאור |
---|---|
דיוק זיהוי | העריכו את יכולתו של התרסיס לזהות במדויק נזילות |
קלות היישום | שקול כמה קל ליישם את התרסיס וצפה בתוצאות |
תְאִימוּת | קבע אם התרסיס מתאים לאזורי היישום הספציפיים |
רגישות | הערך את רגישות התרסיס באיתור דליפות אפילו קטנות |
בְּטִיחוּת | שקול כל אמצעי זהירות או אישורים הקשורים לתרסיס |
רבגוניות | בדוק אם ניתן להשתמש בתרסיס על חומרים ומשטחים שונים |
נראות של תוצאות | העריכו עד כמה הריסוס מצביע בבירור על נוכחות של דליפה |
אריכות ימים | קבע את חיי המדף והעמידות של התרסיס |
השפעה סביבתית | שקול כל דאגה סביבתית או תכונות ידידותיות לסביבה |
מחיר | הערכת עלות-תועלת של התרסיס |
היכולת שלו לזהות במהירות נזילות במערכות שונות חוסכת מבעלי רכב נזקים פוטנציאליים ותיקונים יקרים. בנוסף, דנו בקצרה בשאלה האם כדאי להמיר לגפ"מ, תוך הדגשת הצורך בשיקול דעת זהיר ובייעוץ של מומחים. אז, הצטיידו בספריי איתור נזילות איכותי וקחו אחריות על תחזוקת הרכב שלכם כמו שלא היה מעולם!
למה צריך לערוך בדיקת דליפות גז?
דליפה היא נתיב או חור פיזי, בדרך כלל בעל ממדים לא סדירים.
היא עשויה להיות הקצה האחורי של שבר ריתוך, סדק ,כתם של לכלוך על אטם או חריץ מיקרו בין האביזרים.
לכל מערכת לחץ יש דליפות מכיוון שקיימים "פגמים" בכל חיבור מפרק, תפר או ריתוך.
"פגמים" אלה עשויים להיות קטנים מדי לזיהוי אפילו עם מיטב מכשירי איתור הדליפות. אבל בהינתן זמן, רטט, טמפרטורה ולחץ סביבתי, ה"פגמים" הללו הופכים לדליפות גדולות יותר וניתנות לזיהוי.
שים לב , כשיש דליפה לא בהכרח תראה קריאה שרירותית על המד. גז בורח בזמנים שונים ובמקצבים שונים. רוב הזמן לא ניתן לאתר דליפות מסוימות בזמן הבדיקה. דליפות עלולות להיסתם ואז להיפתח מחדש בתנאים שונים .
מערכת אטומה שפועלת 20 שנה ללא צורך בטעינה מכונה
"מערכת הדוקה". לציוד עדיין יש דליפות, אבל אין מספיק דליפה כדי לקרוא על מד או
להשפיע על ביצועי הקירור. אף מכונה בלחץ אינה מושלמת.
למעשה הכל דולף כל המערכות האטומות דולפות.
הדליפה יכולה להיות ב-1 ק"ג. לשנייה או לאט כמו 1-oz. כל מיליון שנים.
סוגי דליפות
- דליפות עומדות (SL) הן דליפות שניתן לזהות כשהיחידה נמצאת במנוחה (כבוי) והשוות לחלוטין. זה יכלול סלילי אידוי מקפיא ומתחמם על ידי הפשרה. דליפות מהסוג SL, למרבה המזל, הן הנפוצות מכולן.
- דליפות תלויות לחץ (PDL) הן דליפות שניתן לזהות רק לפי לחץ בנוי. לדוגמא חנקן משמש ללחץ על צדדים נמוכים ל-150 psiמ ודפנות גבוהות עד 450 psi. עורכים בדיקת PDL אם לא מתגלים דליפות לפי מבחן SL.
- דליפות תלויות טמפרטורה (TDL) הן דליפות הקשורות לחום של הַרחָבָה. TDL מתרחש בדרך כלל מחסימה גבוהה של אוויר סביבה, מעבה או בזמן הפשרה.
- דליפות תלויות רטט (VDL) מתרחשות רק במהלך פעולת היחידה. העומס מכני של תנועה, סיבוב, זרימת נוזל קירור או הפעלת שסתום כולם קשורים ל-VDL.
- דליפות תלויות שילוב (CDL) הם פגמים הדורשים שני או יותר תנאים על מנת לגרום לדליפה. למשל, טמפרטורה, רטט ולחץ גורמים לסעפת הפריקה על חצי הרמטי מדחס להתרחבות ולחילחל גז.
- מיקרו-דליפות מצטברות (CML) הן כל הדליפות הבודדות שגם כן קשה לזהות עם כלים סטנדרטיים. ההפסד הכולל במשך שנים רבות של הפעולה מפחיתה מעט את טעינת הגז הראשונית. בפועל זה מתרחש במערכת בעל אביזרים רבים, ריתוכים, תפרים או עוגני אטם; גדולים יותר .
-כיצד לאתר את מקור הדליפה ומה לעשות אתה לאחר שנמצאה?
כולנו מצוידים באופן אינטואיטיבי בכלים בסיסיים לאיתור נזילות. עם החושים . שמיעה יכולת להריח או עם חוש המישוש אפשר אפילו להרגיש שאריות שמן שמקיפות אתרי דליפות רבות . אם זאת אישור הדליפה הטוב ביותר מגיע ממראה עיניים. אימות דליפה על ידי צפייה בבועות או קצף . מומלץ גם לעשות מעכב על הדליפה . התמיסה נשארת על המחברים ולעיתים הדליפה מתבצעת בתנאי טמפ. או לחץ שונים בהתאם לחומר וסוג הדליפה .
האזורים הבאים הם אזורים רגישים לדליפה ומתאימים לשימוש בתמיסה -ספריי :
- כל ברגי המדחס וקצוות האטמים
- חיבור קו יניקה במדחס
- חיבור קו יניקה במאייד
- חיבור קו פריקה במדחס
- חיבור קו פריקה בקבל
- מבטלי רעידות
- כל מפרק או אביזר על צינורות לא נתמכים
- שסתומי הרחבה וסולנואיד
- חיבורי צינור כובע
- זכוכית ראייה
זה משלים את VDL T
מרססים את התמיסה על צינור הגז ,משטחים תוך התמקדות בחיבורי ההברגה והשסתומים . סוגרים או מפעילים את המערכת כדי לשנות לחץ או טמפרטורה ובודקים אם נוצרו קצף או מרבצי בועות זעירים .
השיטה הזו מאתרת דליפות קטנות במיוחד בסדר גודל של 18.5 גר' לשנה וכמובן
יש מוצרים דומים שנותנים טווח נוסף בתמיסות כימיות מתקדמות שדומות לסבון .
מה גורם לדליפות גז מלכתחילה וכיצד ניתן למנוע אותן?
דליפה משמעותית שדורשת טיפול נובעת לרוב מתחזוקה ובלאי
אי החלפת צינור הגומי או חשיפתו לחום – צינור הגומי מתבלה עם הזמן ועלול להיווצר בו סדקים. צינור לא תקני עלול להינזק מהגז עצמו ולהתבלות בקצב מהיר יותר ולגרום לדליפת גז .- חשוב לבדוק מדי פעם בצורה חזותית את שלמות הצינור סדקים .
מה אופייני במיוחד לגז גפ"מ – גז פחמימני מעובה LPG ?
הגפ"מ אינו מסוכן כל עוד נוהגים בו באופן בטיחותי כדי לאפשר זיהוי של דליפת גז ללא מכשור מוסיפים בבתי הזיקוק חומר המקנה לגז ריח חריף המאפשר גילוי דליפות קטנות יחסית. מדובר בריח שמרגישים מיד!
דליפת גז ברוב המקרים תהיה מהמחברים – החלק המחבר את צינור הגז לברז הגז או לחנוכיה (ריכוז של כמה ברזים יחד) אך לא רק, היא יכולה להיות גם מצינור גומי המחבר מכשיר צורך גז
לסיכום
אופן גילוי דליפת גז הוא נושא רחב ומקצועי ומטופל במכשור מתוחכם שונה . צריך להיות ערנים ולנקוט באמצעי בטיחות כל הזמן גם כחלק משגרת תחזוקה לרכב מונע בגז .
שימוש בתמיסות ייעודיות כמו GAS CONTROL נועד לאתר דליפות מזעריות בשלבים ראשוניים בחיבורי צינורות , מחברים לא מהודקים וסדקים והזיהוי יכול להיות לאורך מס' שעות במכונית אם זה בנסיעה או אחרי . שהתמיסה על המכשיר והדליפה מתרחשת בתנאים מסוימים של לחץ או טמפ'. מעקב יכול לאתר בעיה שלא תמיד מבחינים בשלב הראשוני כשמתגלים בועות ולא מיידית .מכאן חשיבות פעולת התמיסה שנשארת על המחברים ומתגלה בהמשך