גז לרכב

שעון מצב כמות הגז ברכב

 

גז למכונית: הפעל את הרכב שלך ביעילות ואמינות

כמהנדס מכונות מתלהב מכלי רכב, אני מוצא את עצמי לעתים קרובות מהרהר בהיבטים השונים של הפעלת כלי רכב.

דבר אחד שנשאר קבוע לאורך השנים הוא ההסתמכות על גז כדלק למכוניות.

בפוסט זה בבלוג נתעמק בעולם הגז למכוניות, נחקור את סוגיו, תפקודם של מנועי בעירה פנימית, יעילות דלק, השפעה על הסביבה, דלקים חלופיים ותחזית עתידית לכלי רכב מונעי גז. אז חגרו את חגורות הבטיחות והצטרפו אלי לנסיעה המרגשת הזו!

סוגי דלקים למכוניות


כשזה מגיע לתדלוק המכוניות שלנו, שני סוגי גז עיקריים שולטים בשוק: בנזין ודיזל. בנזין הוא הדלק הנפוץ ביותר למכוניות, בעוד שדיזל מועדף במצבים מסוימים, כגון משאיות כבדות וכלי רכב הדורשים מומנט גבוה. בנזין, המורכב מפחמימנים, מספק צפיפות אנרגיה גבוהה, המאפשר לכלי רכב לנסוע מרחקים ארוכים יותר עם כמות קטנה יותר של דלק. מצד שני, דיזל, בעל תכולת האנרגיה הגבוהה יותר, ידוע ביעילותו ובקילומטראז' הטוב יותר. לכן, אם אתה בוחר בבנזין או דיזל תלוי בצרכים הספציפיים שלך ובדרישות הרכב.

בנזין ומנוע הבעירה הפנימית


בנזין, כאשר הוא נדלק בתוך המנוע, מניע את תהליך הבעירה הפנימית שמניע את הרכבים שלנו קדימה.

תהליך מרתק זה כולל סדרה של אירועים בתוך המנוע, כולל כניסת תערובת דלק אוויר, דחיסה, בעירה ופליטת פליטה. ל

בוכנות המנוע תפקיד מכריע בהמרת האנרגיה המשתחררת במהלך הבעירה לעבודה מכנית, שבסופו של דבר מניעה את המכונית.

הבנת מנוע הבעירה הפנימית חיונית כדי להבין כיצד גז ממלא תפקיד מרכזי בהפעלת המכוניות שלנו.

גז לרכבים – להחזיר לנהג את השליטה בתקציב

כאמור אחת ההוצאות הכבדות והמעיקות ביותר של כל משפחה הוא עלויות אחזקה של הרכב הפרטי . יש מקומות ששימוש ברכב פרטי הוא אפשרות התחבורה היחיד שמחירו לא יציב ומאמיר .

שימוש בגז גפ"מ לרכב מוערך בעלות של כמחצית מעלות הבנזין  הן בגלל מחיר הגפ"מ (כמחצית מבנזין) הפחתת תדירות  הטיפולים השוטפים (כתוצאה מהפחתה בהוצאת עקב בלאי נמוך של ראש המנוע וצינורות הפליטה )  והצורך בהחלפת שמנים פוחת עד פי חמישה  היות ואיכותם של שמני הסיכה  אינה נפגמת.

הרגולציה אף היא תומכת ונותנת רוח גבית בהעדר אגרות ומיסים על הנעת כלי רכב בגז  (לפחות מהשוואה  להנעה בסולר)

מחליפים את השיטה – ולא את המכונית 

המעבר לרכב על גז למאוד שכיח  ופרקטי .גם בגלל מגוון הרכבים שמתאימים להסבה ,

רכבים מונעים על בנזין , רכבים עם / בלי הזרקה ישירה , רכבים היברידיים . מגוון מותגים ודגמים בכל המותגים . רכבי משפחה , רכבי יוקרה , רכבי שטח , רכבים מסחריים ועוד. רבים מכלי הרכב המוסבים הם כלי רכב זולים יחסית , עתירי סמ"ק, וותיקים על הכביש, כמו יונדאי טוסון  V6   דור ראשון עם מנוי 2,700  סמ"ק, המיני-ואן הגדול והאהוב של מיצובישי , הגרנדיס  עם מנוי  2400  סמ"ק , אך גם רכבים מודרניים יותר וחסכוניים יותר כבר במקור , שבעליהם מבקשים ליהנות מהמחיר הנמוך של הגפ"מ בתחנות הדלק , כ-3 שקל לליטר לעומת  6.3 שקל  לבנזין  95  אוקטן .

לפי נתוני  משרד התחבורה יש בישראל 22 אלף מכוניות שעברו את ההסבה שאושרה בארץ לראשונה ב- 2005. אך לפי ההערכות מספרן בפועל יותר מכפול , שכן נהגים רבים שהסבו את רכבם לא שינו זאת ברישיון כדי שלא יסבלו מהאיסור לחנות את רכבם בחניונים תת-קרקעיים. מגבלה זו נקבעה עם תחילת ההסבות בארץ מחשש לדליפות שיובילו לשרפות ולפיצוצים. אבל כיום , אף שברוב החניונים מותקנות מערכות אוורור, לא שונתה התקנה

 תהליך ההסבה לגז 

אז איך מתחילים את מסע ההמרה הזה?

התחל עם הערכה ראשונית של הרכב שלך. ודא שהוא תואם להמרות גפ"מ או CNG והעריך את תקינות המנוע הנוכחי שלו

. לאחר שקיבלת את האור הירוק, הגיע הזמן לבחור את ערכת ההמרה המתאימה. ודא שהערכה מאושרת, שכן ערכות לא מאושרות עלולות להוביל לבעיות תחזוקה בהמשך הדרך.

 התקנה ותחזוקה

התקנת ערכת ההמרה שלך דורשת דיוק ותחזוקה בסיסית .

לפני שתתחיל, חמש את עצמך בכלים הדרושים ותמיד תעדוף את הבטיחות.

זכור, בעוד שחלק מחובבי הרכב עשויים לבחור במסלול עשה זאת בעצמך, שכירת איש מקצוע עשויה לחסוך לך בעיות תחזוקה פוטנציאליות בהמשך.

לאחר ההתקנה, ודא שכל הרכיבים פועלים בהרמוניה ושאין דליפות.

אישורים רגולטוריים

לאחר ביצוע המרה, חיוני לשמור על ציות לתקנות המקומיות.

אזורים רבים מחייבים בדיקות פליטות לאחר ההמרה, מה שמבטיח שהרכב שלך נשאר ידידותי לסביבה. בדיקות אלו הן קריטיות, וייתכן שיהיה צורך בבדיקות תקופתיות כדי לשמור על מצב האישור של המכונית שלך.

תחזוקה לאחר ההמרה

כאשר המכונית שלך פועלת כעת על דלק, צרכי התחזוקה שלה עשויים להשתנות מעט.

בדיקות שגרתיות הן חיוניות, במיוחד בימים הראשונים שלאחר ההמרה. בדוק באופן קבוע עבור כל בלאי, במיוחד ברכיבי הגז. המפתח הוא לשמור על הפעלת הרכב שלך בצורה חלקה ובטוחה. וכן, בעוד שאתה עשוי להתמודד עם אתגרי תחזוקה חדשים, זכור את היתרונות ארוכי הטווח – הן עבור הארנק והן עבור הסביבה.

יעילות דלק וקילומטראז' גז


יעילות הדלק מהווה דאגה משמעותית עבור בעלי רכב עקב עליית עלויות הדלק והתודעה הסביבתית. מספר גורמים משפיעים על יעילות הדלק, כולל הרגלי נהיגה, תחזוקת רכב ואווירודינמיקה. כדי לשפר את כמות הגז, חיוני לאמץ טכניקות חיסכון בדלק כגון האצה חלקה, שמירה על לחץ אוויר מתאים בצמיגים והפחתת משקל הרכב. בנוסף, טיפול שוטף לרכב, כולל החלפת שמן והחלפת מסנני אוויר, יכול לייעל את יעילות הדלק ולהבטיח שמכוניתך פועלת בשיא הביצועים שלה.

הסבת הרכב לנסיעה בגז- לסיכום 

כפי שאנו רואים ,

ההסבה לא כרוכה ברכישת רכב חדש ואף לא ויתור על המכלולים הקיימים . המערכת ניתנת להתקנה בכל רכב  לצד מערכת התדלוק הרגילה וניתן אף להעביר אותה במקרה של החלפת רכב – הביצועים זהים להנעה בבנזין .

רכבים על גז  בטוחים מפני שלגז תכונות פיסיקליות שונות מאשר לבנזין או סולר .  גז הגפ"מ לרכב הוא בעל טווח הצתה מוגבל בניגוד לדלק שמוצת בקלות בטמפרטורה נמוכה ,

מכלי הגז המותקנים ברכב הם בעלי מספר מנגנוני הגנה נוספים שמגבירים את עמידותם במקרה של הרס או שריפה . גם חב' הביטוח רואות במערכת מערכת  בטיחותית ולפיכך אין הן מעלות את מחיר הפרמיה

גז לרכבים – להחזיר לנהג את השליטה בתקציב.

שימוש בגז גפ"מ לרכב מוערך בעלות של כמחצית מעלות הבנזין  הן בגלל מחיר הגפ"מ (כמחצית מבנזין) הפחתת תדירות  הטיפולים השוטפים (כתוצאה מהפחתה בהוצאת עקב בלאי נמוך של ראש המנוע וצינורות הפליטה )  והצורך בהחלפת שמנים פוחת עד פי חמישה  היות ואיכותם של שמני הסיכה  אינה נפגמת.

הרגולציה  בישראל  אף היא תומכת ונותנת רוח גבית בהעדר אגרות ומיסים על הנעת כלי רכב בגז  (לפחות מהשוואה  להנעה בסולר)

בסופו של דבר ,

מחליפים את השיטה – ולא את המכונית 

המעבר לרכב על גז למאוד שכיח  ופרקטי .גם בגלל מגוון הרכבים שמתאימים להסבה ,

רכבים מונעים על בנזין , רכבים עם / בלי הזרקה ישירה , רכבים היברידיים . מגוון מותגים ודגמים בכל המותגים . רכבי משפחה , רכבי יוקרה , רכבי שטח , רכבים מסחריים ועוד. רבים מכלי הרכב המוסבים הם כלי רכב זולים יחסית , עתירי סמ"ק, וותיקים על הכביש, כמו יונדאי טוסון  V6   דור ראשון עם מנוי 2,700  סמ"ק, המיני-ואן הגדול והאהוב של מיצובישי , הגרנדיס  עם מנוי  2400  סמ"ק , אך גם רכבים מודרניים יותר וחסכוניים יותר כבר במקור , שבעליהם מבקשים ליהנות מהמחיר הנמוך של הגפ"מ בתחנות הדלק , כ-3 שקל לליטר לעומת  6.3 שקל  לבנזין  95  אוקטן .

 סיפורי הצלחה

ברחבי העולם, אינספור אנשים הצליחו להסב את המכוניות שלהם לרוץ על גפ"מ או CNG.

מחסכון בעלויות ועד הפחתת פליטות, היתרונות שחווים רבים מדגישים את הפוטנציאל של גז כדלק לעתיד. הסיפורים שלהם משמשים עדות ליתרונות ושווה לחקור אם אתה על הגדר.

 מחשבות אחרונות

כמו בכל שינוי משמעותי, מחקר, הכנה ומודעות הם קריטיים.

שקול את היתרונות והאתגרים, פנה לייעוץ, והכי חשוב, ראה את ההשפעה החיובית של המעבר שלך.

ככל שיותר אנשים בוחרים בהמרת גז, הדרך לעתיד ירוק יותר מתבהרת.??

 

ניתן לקבל ייעוץ טכני ועזרה טלפונית. לאחר קבלת ההזמנה אנו מתקשרים אליכם ומוודאים את סוג הרכב או המערכת .

רוצים לחסוך על טיפולים לרכב ? אנא מלאו

Your Information
Event Information
Additional Information
דילוג לתוכן