הסבה לגז Mazda LPG


מאזדה    MAZDA   LPG

קיט קדמי – מנועי מזדה 

המפתח להתקנה ובחירת המערכת הם בקיט הקידמי של מערכת ההסבה  שמתכתב עם מנוע הרכב .

ישנן שלוש גרסאות של מנוע זה הזמינות כעת ברכבי מאזדה בשוק האמריקאי: 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים, 2.5 ליטר ארבעה צילינדרים ו-2.5 ליטר טורבו ארבעה צילינדרים. רוב רכבי מאזדה משתמשים במנוע Skyactiv-G בצורה כזו או אחרת. כוח סוס ומומנט משתנים בהתאם לרכב.

עם הצתת דחיסה מבוקרת ניצוץ, שיטת בעירה שטרם נראתה, מנוע SKYACTIV-X של מאזדה מייצג את השלב השני במסע של מאזדה לפתח מנוע בנזין עם מנגנון הבעירה הפנימית האידיאלי.

פיתוח הצתת דחיסה למנועי בנזין כבר מזמן מטרתם של המהנדסים. ב-SKYACTIV-X, מצת משמש כדי לשלוט בהצתת דחיסה, וכתוצאה מכך שיפורים דרמטיים על פני מגוון מדדי ביצועים חשובים.

ה-SKYACTIV-X הוא מנוע חדש ופורץ דרך בלעדי למאזדה שבו שולבו היתרונות של מנוע בנזין עם הצתה – התרחבות בסל"ד גבוה ופליטת פליטה נקייה יותר – עם אלו של מנוע דיזל בהצתת דחיסה – תגובה ראשונית מעולה ו חסכון בדלק – לייצור מנוע קרוסאובר המספק את הטוב משני העולמות. 

במאזדה, מאמינים  ומצהירים  שעדיין יש מקום רב להתפתחות נוספת של מנוע הבעירה הפנימית וכי לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל לתרום באופן משמעותי לשימור הסביבה הגלובלית שלנו. .

כל היתרונות האלה שנותנים חווית נהיגה נעימה נשמרים גם בהסבה לגז שכמובן מוזילה את עלויות התדלוק .

 

מאזדה 2

 מנוע הזרקה ישירה   נפח  1496     שנת 2015

  2021 PORT2PORT לוקאש בז'ז'ובסקי, מומחה טכני  – מתוך  הסבר בתערוכת הרכב  

 

התקנת הגז במנועים ובדגמים נבחרים של מאזדה  דורשת ידע מתאים של המתקין על בקרת הזרקת דלק במכוניות אלו. 

למאזדה יש דרישות "מיוחדות", וזו הסיבה שמתקינים רבים   נמנעים מהתקנה .

. בחלק מהמנועים של מאזדה, היצרן שילב הזרקה רציפה עם הזרקה רציפה למחצה (רזה), הידועה בכינויה "מזדה רזה". על מנת שהרכב יפעל ללא בעיות לאחר התקנת מערכת הגז, בקר הגז המותקן ברכב צריך להיות מותאם לרכב מאזדה ובעל פונקציית "מאזדה הישענות". מה עושה התכונה הזו?  בקר הדלק מספק דלק ברצף בעת התנעת הרכב, עם זאת, במהלך האצה, ההזרקה הופכת לחצי רצף, מה שמקצר את זמני הזרקת הבנזין וחוזר אחורה לאחר חריגה מערך סיבובי המנוע המתאים להזרקה רציפה. 

אם כן 

במאזדות בנהיגה על גז הבעיה היא לא התקנת הזרקת גז רציפה עצמה, אלא המעבר מרצף לחצי רצף שמתבטא בחבטה  עדינה או חזקה של המנוע (תלוי ברכב). .

נהגים המצוידים בפונקציות "דלדול מאזדה", כגון Compact by Radom מבית Auto-Gaz Centrum, מבטיחים נסיעה חלקה לאחר כיול נכון. פונקציה שתוכננה במיוחד עבור מנועי מאזדה מבטיחה ש"חתכים" לא נעימים יבוטלו על ידי זיהוי אוטומטי של אותם מעברים שמפחיתים את זמני ההזרקה. הודות למחקר רב על המנועים ה"תובעניים" של מכוניות מאזדה,

המתקין גם צריך לדעת להתאים את מסילת ההזרקה הנכונה .  המזרקים צריכים להיות מהירים וצריכים להיות בעלי המסלול הקצר ביותר האפשרי מפס הסעפת והחרירים שנבחרו היטב. השלמה מתאימה של המזרקים תשפר את פעולת מתקן הגז כולו. 

 

הרכבת המיכל והדרכת הרכיבים החשמליים מתבצעת באותו אופן כמו בדגמים אחרים .

 כיום  יש בנוסף למערכת האוטומטית אפשרות להגדרה ידנית באופן המתאים למשתמש ברכב. 

לסיכום – התקנה כן או לא

כשנשאל האם להתקין מערכת גז במאזדה או לא, התשובה תהיה חיובית. בקרי גז עם פונקציה מתוכננת למכוניות אלו מבטיחים נהיגה ללא תקלות. בעתיד, יהיו בשוק עוד יותר יחידות בקרה שיצליחו להתמודד עם מערכת הזרקת הדלק שפיתחה מאזדה, וההסבה לגז תהיה קלה ונטולת טרחה.. 

.

  2021 PORT2PORT לוקאש בז'ז'ובסקי, מומחה טכני  – הסבר בתערוכת הרכב  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניתן לקבל ייעוץ טכני ועזרה טלפונית. לאחר קבלת ההזמנה אנו מתקשרים אליכם ומוודאים את סוג הרכב או המערכת .

רוצים לחסוך על טיפולים לרכב ? אנא מלאו

Your Information
Event Information
Additional Information
דילוג לתוכן