הסבה לגז סובארו SUBARU LPG

SUBARU הסבה לגז

תוכן עניינים

רכבי סובארו SUBARU LPG

מערכת להסבה לגז בסובארו  בנויה מקיט קדמי וקיט אחורי .

קיט קדמי בסובארו

הקיט הקדמי מתחבר ישירות למנוע  והוא החלק החשוב בבחירת הדגם ואופן ההתקנה .

כשבוחנים אפשרות רכב להסבה לגז נקודת המוצא היא מנוע הרכב .   כמובן מנוע שנוסע על דלק בנזין .   מנוע הזרקה חד נקודתית -הזרקה רב נקודתית- הזרקה ישירה .

מנועי דיזל ( שמסומנים  EE)   לא מתאימים
הסבה מתבצעת במנועי  4 צל  או 6 צל  שהם מנועי בנזין . עם בלי טורבו  וכן בהזרקה ישירה זרקה ישירה שנוספה

מנועי הסובארו עברו שינויים ושיפורים במשך השנים והפכו ליעילים יותר הגדלת מהלך הבוכנה והקטנת קדחת הבוכנה, סובארו שאפה להפחית פליטות ולשפר את צריכת הדלק, תוך הגדלת והרחבת תפוקת המומנט לעומת המנוע מהדור הקודם

בהזרקה ישירה סובארו טוענת להפחתה של 28 אחוז בהפסדי החיכוך, בעיקר בשל בוכנות קלות יותר ומוטות חיבור יש שיפור של 10% בצריכת הדלק כאשר ההספק מגיע מוקדם יותר ורצועת המומנט רחבה יותר .למנועים אלה יש ערכות הסבה יעודיות  . לא כולם נמצאות בשימוש בארץ .  .

כל המנועים האלה יכולים לעבוד גם על גז כשההצתה היא בבנזין . כמובן  שיש לעיתים הצלחות גדולות יותר וזה תלוי  גם בקלות ההתקנה וברגישות המנוע .

קיט אחורי  בסובארו

המתקינים משתדלים  להתקין את הקיט האחורי (מיכל+ מולטיוואלוו)   בצורה שלא תקטין את שטח הנוסעים או את קיבולת תא המטען. כיום משתמשים לרוב במיכל  עגול שנכנס מתחת לתא המטען, ומבטל את הגלגל הרזרבי. "תא המטען" סובל מזה קצת, אבל זה מחיר שהנהג הממוצע מוכן לשלם על הנוחות . תא המטען של הסובארו   מתאים להתקנה של כמה סוגי מיכלים .

יש דגמים בהם מערכות הסבה לגז מותקנות על רכבי  סובארו בפס היצור .  הרכבים  עוברים מבחני ריסוק ומבחני פליטות מזהמים , כמו מכוניות ייצור סטנדרטיות המתהדרות בסטנדרט גבוה של נוחות ובטיחות

 

 מנוע דגם  FB25 

מנוע 2.5 ליטר מנוע בוקסר בעל ארבעה צילינדרים בנזין שתוכנן על ידי סובארו

ה-FB25 הוא מנוע אמין ובעל יכולת, והפך לאחד המנועים הפופולריים במגוון מנועי הסובארו. ווקל להסבה לגז 

סדרת ה-FB (זמינה בתחילה כמנועים בשאיבה טבעית בנפחים של 2.5 ו-2.0 ליטר) היא הדור החדש הראשון של מנועי הבוקסר 

 ה-FB25 זמין גם עם גרסאות שאיבה טבעית וגם עם מגדש טורבו, 

המיוחד במנוע בוקסר זה הקומפקטיות שלו .

הוא נראה ענק בגלל הציוד ההקפי  שסביבו .  הוא יושב נמוך, תורם למרכז הכובד וחלוקת המשקל .

 מנועי סובארו 2.5 ל' במשפחת מנועי ה-FB נמצאים בשנים הבאות בדגמי סובארו הבאים  שמתאימים להסבה לגז :

  • 2011-הווה סובארו פורסטר
  • סובארו אאוטבק 2013-הווה

 

 

דגם מנוע הטורבו מצד אחד אפקטיבי עם מכונית עם סל"ד גבוה  אולם מאידך זה מנוע עדין והמתקינים ממליצים להוסיף לו משמנת חשמלית  שנותנת הגנה נוספת בעבודת המנוע על גז .

שומר על מערכת הבנזין שלמה , ומוסיף את האפשרות להשתמש בגז כדלק, מכפיל את האוטונומיה של הרכב מבלי להפחית את היכולות של אותו הדברשכבר מבטיחים מאוד עם 175 כ"ס למכונית משפחתית שגורמת לך להרגיש כמו במכונית ספורט.

ו

חטיבת  רכבי  B4

בתרבות היפנית יש שילוב של חדשנות ומסורת וזה מתבטא גם באביזרים .סובארו  B4  נחשב OLD SCHOOL  יחסית לרכבים יפנים אחרים . רצוי לא לקחת את הנהיגה  לקצה .

  1. סובארו B4 היא מכונית מצוינת למי שמחפש משהו שהוא גם משתלם וגם פרקטית היא מכונית גדולה , אלגנטית וקצת ספורטיבית בגלל החישוקים שלה .
  1. יש לה חלל פנימי מרווח שיכול להכיל בנוחות חמישה נוסעים, ותא המטען גדול כ- 500 ליטר שמתאים להתקנת מכלים בינוניים ומעלה .
  2. מתאים ל-

מיכל צילינדר   80 – 90  ליטר   או מיכל גלילי   שלפעמים מועדף והוא ממוקם במקום הגלגל ספייר –  66 ליטר .

  1. ה-B4 מגיעה גם עם מספר מאפייני בטיחות, לרבות כריות אוויר ובלמים נגד נעילה, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור משפחות עם ילדים קטנים .ואפשר להרגיש ביטחון ושליטה בכל מזג אויר
  2. נקודת יתרון נוספת של סובארו B4 היא צריכת הדלק שלה – היא מגיעה ל-9 ק"מ לליטר בעיר, מה שהופך אותה לאחת המכוניות היעילות ביותר בשוק כיום.
  3. מכונית אמינה ובמחיר סביר, אז הסובארו B4 בהחלט צריכה להיות בראש הרשימה שלכם.

 

לסיכום :

מנועי הבוקסר ומערכת ההנעה הכפולה המסורתית נשארו כשהיו .  לכן עדיין  בגרסאות השונות רכבי הסובארו  בהנעה בבנזין ובגז ממשיכים להיחשב כהצלחה גדולה . 

: בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לכל הנוגע להמרת מנוע סובארו- לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה  . כדאי לקחת בחשבון את צריכת הדלק שלך , הרגלי הנסיעה  הייחודיים לך.

מבחינת התאמת הרכב מנועי הבוקסר ומערכת ההנעה הכפולה המסורתית נשארו כשהיו .  לכן עדיין  בגרסאות השונות רכבי הסובארו  בהנעה בבנזין ובגז ממשיכים להיחשב כהצלחה גדולה . 

אם יש לך שאלות כלשהן או זקוק לעזרה להחליט אל תהסס לפנות אלינו. נשמח לעזור לך לעשות את הבחירה המתאימה   ביותר עבורך.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניתן לקבל ייעוץ טכני ועזרה טלפונית. לאחר קבלת ההזמנה אנו מתקשרים אליכם ומוודאים את סוג הרכב או המערכת .

רוצים לחסוך על טיפולים לרכב ? אנא מלאו

Your Information
Event Information
Additional Information
דילוג לתוכן