תחזוקת מערכת גז לרכב

מדוע חשובה תחזוקת מערכת הגז לרכב?

מערכת גז ברכב שמותקנת נכון , בנויה לפעול בכל עונות השנה וכמובן בטמפרטורות קיצוניות :  במזג אויר חם מאוד או  כשבחוץ גשום או קפוא כמו בחורף האירופאי    

  שחיקה של המנוע  עד להשבתתו -רכב מקרטע  וצורך יותר בנזין

  דליפת גז

סימנים שהמערכת לא מתפקדת כראוי .

כל מה שתצטרך לעשות כנהג של  רכב מונע בגז

1.החלפת   הפילטרים – מסננים בזמן

מסננים מלוכלכים במיוחד שלא מוחלפים בזמן יוצרים זיהום אפשרי של מזרקי גז ובהמשך תפקוד המנוע ויוצרים בעיות  במהלך הפעלת הבוקר  זה עולה בעיקר בחורף כשהטמפרטורות נמוכות .

. יש שני סוגים של מסנני גפ"מ

פילטר לחץ גבוהה   לגפ"מ במצב נוזלי – ממוקם בתוך המאדה (הרדיוסר)
פילטר  לחץ נמוך- לגפ"מ  במצב צבירה גז

פילטר לחץ  גבוה עוצר זיהום מוצק ופילטר לחץ נמוך אחראי על ניקוי הגז שהתאדה  משברים ושמנים .  כשהפילטרים לא מוחלפים בזמן והמזרקים מזדהמים נוצר אי דיוק במינון והזרקת הגז הנחוצה לרכב.

כלל אצבע זה  בדרך כלל  10-15 אלף ק"מ. בהתאם להמלצות יצרן המערכת .

2.הקפדה על הוספת שמן למהשמנת

3. חשוב לבדוק חוטים וחיבורים –בדיקת חיבורי מערכת חשמל

כמו במקרה של רכיבי רכב אחרים, למצב חיבורי מערכת החשמל גפ"מ יש חשיבות מרכזית לא רק להפעלת שסתומים ומזרקים בגז, אלא גם להפעלת בקר הגפ"מ והבנזין . צריך  לבדוק שהמגעים אינם מאוכלים, והחוטים אינם שבורים או נשללים מבידוד.

מערכת מתח גבוה …

… כלומר נרות, כבלים במתח גבוה וסלילים. הפעלת המנוע על גפ"מ מצריכה ניצוץ בעל עוצמה גבוהה, ולכן כל אי סדרים בתפעול מערכת המתח הגבוה (חוט פגום, פנצ'רים, מצת שחוק) יבחינו מהר יותר בעבודה על גפ"מ מאשר על בנזין. בנסיעה על גז  מופעיל לחץ רב יותר על מערכת ההצתה

4. ערוך בדיקת דליפות – הבסיס של כל בדיקת מערכת גפ"מ . ניתן בתמיסת סבון GAZCONTROL

איתור דליפת גז

יצרני מערכות הגפ"מ  מכתיבים טיפול לרכב אחת לתקופה (לרוב אחת לחצי שנה או לשנה) או לאחר כמות קילומטרים הן (הקילומטרז" שנסע הרכב)

. יש חשיבות רבה מאד להקפדה על תחזוקת הרכב לרבות הטיפולים התקופתיים במועדם, לשם שמירה על תקינות הרכב המונע בגז והבטחת נסיעה בטוחה יותר לאורך זמן.

במוסך מורשה גפ"מ בו יש גם אחריות על המערכת ( לשנתיים) ניתן לקבל שירות תיקונים בתקלות + חלפים מקוריים במסגרת האחריות שמספק היבואן ללא עלות מצד הלקוח . במסגרת תיקונים שונים או טיפולים המוסך מציע ללקוחותיו גם חלפים מקוריים וגם אופציה של חלפים חלופיים באיכות גבוהה <

חשוב להיות עם היד על הדופק לתפוס את התקלות בזמן ולטפל בהן).

כללי זהב

1. לצמצם מרווח טיפולים – ללכת לטיפול   בזמן, גם אם מדובר במכוניות חדשות (להיות עם היד על הדופק, 2. בדקו שמן מים כל שבוע-שבועיים מומלץ עם רכבים עם מנועי  מנועי טורבו ש”אוכלים” הרבה שמן.

2. התנעה “קרה” – כל בוקר אחרי שמתניעים, לחכות 4-5 דקות, לתת למנוע להתחמם.

3. לשמירה על מנועי טורבו – אחרי כל נסיעה, לפני כיבוי המנוע, המתינו שתי דקות במקום, בהילוך סרק (ניוטרל), כך תשמרו על הטורבו/מולטי אייר.

4. תהיו קשובים לרעשים ברכב, וכמובן שימו לב להתראות,

וכמובן  בואו למוסך בזמן.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן