כמה רחוק אפשר לנסוע עם מכונית גפ"מ?

eco-driveguide.jpg

רכב רב תכליתי וחסכוני בדלק

אתה אולי תוהה כמה רחוק אתה יכול לנסוע עם מכונית גפ"מ. התשובה המדויקת תהיה  שזה תלוי במכונית. אבל רוב מכוניות הגפ"מ יכולות לנסוע עם גז גפ"מ בערך באותו מרחק שיכלו במכונית בנזין או דיזל רגילה. אז אם רוצים  רכב רב-תכליתי וחסכוני בדלק, מכונית גפ"מ היא אופציה מצוינת. היא יכולה לנסוע עם שני דלקים . בנוסף,לכך שתתרום את חלקך  לאיכות הסביבה .

מכלי  גפ"מ

ישנם מכלים בגדלים שונים בשוק, חלקם ממוקמים באזור הגלגל הרזרבי , בעוד שמכלים גדולים אחרים תופסים מקום באזור האחסון .

דגמי המכלים העגולים  הם בסביבות 44 ליטר, בעוד שמכלי הצילינדרים המצוידים בתא המטען יכולים להיות בנפח של 60 ליטר ומעלה.

מכלי גפ"מ מתמלאים רק עד 80% מהקיבולת שלהם, כך שמיכל של 80 ליטר יכיל 64 ליטר.

ככל שהמיכל  גדול יותר, כך ניתן לנסוע רחוק יותר על גפ"מ. עם זאת, אתה מקבל 10-15% פחות טווח מאשר שימוש בבנזין, אבל זה מקוזז על ידי המחיר הנמוך יותר שאתה משלם על התדלוק .

סוגי מיכלים:

צילינדר   – לקחת בחשבון שמוותרים  על שטח תא המטען.

מיכלים עגולים:

'טורואידאלי',

טורואיד מלא' – מותקן בחלל שמתחת לרכב שלך שבו הגלגל הרזרבי אמור ללכת.

'אליפסואידי'    -דומה לטורואיד, אבל עם חלק העליון והתחתון מעוגל יותר, אלה מותקנים לרוב במקום מיכלי דלק קיימים ברכבי לנד רובר.

עדיין צריך לקחת בחשבון שיש צורך  בבנזין במיכל  הרכב , בנזין נדרש להתנעת הרכב ורק אח"כ עוברים להנעה בגפ"מ ., השימוש הוא כ- 1/5 מכל מיכל בנזין לכל מיכל מלא של גפ"מ.

אם אתה משלב את 2 הדלקים בנזין וגז   אז כמובן  יש טווח ק"מ  כפול בין תדלוק לתדלוק .

סגנון הנהיגה וצריכת דלק

 סגנון הנהיגה והרגלי הנהיגה משפיעים על צריכת הדלק ותדירות התדלוק .

במכונית רגילה וכך גם במכונית עם מערכת גפ"מ

הגפ"מ מחליף את הבנזין וכך גם בנהיגה בכבישים בינעירוניים שמירה והפעלת קרוז קונטרול של  90 קמ"ש ונסיעה רגועה משפיעה על תדירות  התדלוק . ברכבי פיג'ו / סיטרואן / אופל  צריכים לקבוע בבקרת השיוט מהירות של 95 קמ"ש (אלה רכבים   בעלי תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים – ההילוך השמיני ישתלב במהירות של כ 94 – 95 קמ"ש)

זה ישמור על היתרון שיש לכם בנסיעה על מכונית דו דלקית כמו רכב שהוסב לתדלוק בגז .סגנון נהיגה מתון ורגוע חסכוני  .

 

 

 

תקינות הרכב

תחזוקה שוטפת רכב במצב אופטימלי עובד באופן היעיל ביותר, צריך להקפיד על טיפולים בזמן כיול המערכת אחת לתקופה או בחילופי עונות , מסננים נקיים  ששומרים על המנוע בכל סוגי הדלקים .

הסבה לתדלוק בגז היא שדרוג

לסיכום  אפשר לראות ברכב דו דילקי   מונע בגפ"מ ובבנזין  סוג של שדרוג .

הרכב  הנוסע על גז  עובד בצורה רגילה ודורש טיפולים כמו  גם לפני ההסבה .

 האפשרות  לנסוע יותר ק"מ  בלי תדלוק .היא עוד סיבה במערכת השיקולים להסבה לגז .

 

garage-handlin.jlm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן