גז לרכבים

שעון מצב כמות הגז ברכב

גז לרכב

 מעבר לגז לרכב שכיח מאוד באירופה ברכבים פרטיים ובתחבורה ציבורית . בערים מרכזיות באירופה אימצו  את השיטה גם בגלל שמערכת גז לרכב נחשבת לשקטה יותר .

הסבת הרכב לנסיעה בגז לא כרוכה ברכישת רכב חדש ואף לא ויתור על המכלולים הקיימים . המערכת ניתנת להתקנה בכל רכב  לצד מערכת התדלוק הרגילה וניתן אף להעביר אותה במקרה של החלפת רכב – הביצועים זהים להנעה בבנזין .

רכבים מונעים בגז  בטוחים מפני שלגז תכונות פיסיקליות שונות מאשר לבנזין או סולר .  גז הגפ"מ לרכב הוא בעל טווח הצתה מוגבל בניגוד לדלק שמוצת בקלות בטמפרטורה נמוכה ,

מכלי הגז המותקנים ברכב הם בעלי מספר מנגנוני הגנה נוספים שמגבירים את עמידותם במקרה של הרס או שריפה . גם חב' הביטוח רואות במערכת מערכת  בטיחותית ולפיכך אין הן מעלות את מחיר הפרמיה

גז לרכבים – להחזיר לנהג את השליטה בתקציב

כאמור אחת ההוצאות הכבדות והמעיקות ביותר של כל משפחה הוא עלויות אחזקה של הרכב הפרטי . יש מקומות ששימוש ברכב פרטי הוא אפשרות התחבורה היחיד שמחירו לא יציב ומאמיר .

שימוש בגז גפ"מ לרכב מוערך בעלות של כמחצית מעלות הבנזין  הן בגלל מחיר הגפ"מ (כמחצית מבנזין) הפחתת תדירות  הטיפולים השוטפים (כתוצאה מהפחתה בהוצאת עקב בלאי נמוך של ראש המנוע וצינורות הפליטה )  והצורך בהחלפת שמנים פוחת עד פי חמישה  היות ואיכותם של שמני הסיכה  אינה נפגמת.

הרגולציה אף היא תומכת ונותנת רוח גבית בהעדר אגרות ומיסים על הנעת כלי רכב בגז  (לפחות מהשוואה  להנעה בסולר)

מחליפים את השיטה – ולא את המכונית 

המעבר לרכב על גז למאוד שכיח  ופרקטי .גם בגלל מגוון הרכבים שמתאימים להסבה ,

רכבים מונעים על בנזין , רכבים עם / בלי הזרקה ישירה , רכבים היברידיים . מגוון מותגים ודגמים בכל המותגים . רכבי משפחה , רכבי יוקרה , רכבי שטח , רכבים מסחריים ועוד. רבים מכלי הרכב המוסבים הם כלי רכב זולים יחסית , עתירי סמ"ק, וותיקים על הכביש, כמו יונדאי טוסון  V6   דור ראשון עם מנוי 2,700  סמ"ק, המיני-ואן הגדול והאהוב של מיצובישי , הגרנדיס  עם מנוי  2400  סמ"ק , אך גם רכבים מודרניים יותר וחסכוניים יותר כבר במקור , שבעליהם מבקשים ליהנות מהמחיר הנמוך של הגפ"מ בתחנות הדלק , כ-3 שקל לליטר לעומת  6.3 שקל  לבנזין  95  אוקטן .

לפי נתוני  משרד התחבורה יש בישראל 22 אלף מכוניות שעברו את ההסבה שאושרה בארץ לראשונה ב- 2005. אך לפי ההערכות מספרן בפועל יותר מכפול , שכן נהגים רבים שהסבו את רכבם לא שינו זאת ברישיון כדי שלא יסבלו מהאיסור לחנות את רכבם בחניונים תת-קרקעיים. מגבלה זו נקבעה עם תחילת ההסבות בארץ מחשש לדליפות שיובילו לשרפות ולפיצוצים. אבל כיום , אף שברוב החניונים מותקנות מערכות אוורור, לא שונתה התקנה .

דילוג לתוכן